شناسهٔ خبر: 156285 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سال جاری صورت گرفت؛

سراوان رکورددار رفع تصرف اراضی دولتی در سیستان و بلوچستان

حسینعلی کریمی معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: امسال ۱۹۵ هکتار از اراضی دولتی تحت پوشش این اداره کل از دست متصرفان خارج شد که شهرستان سراوان با ۱۵۵ هکتار بیشترین میزان تصرف اراضی را داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، حسینعلی کریمی معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: در سال جاری در ۴۷ عملیات مجزا یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان ۱۹۵ هکتار از اراضی دولتی به ارزش ۱۵ هزار و ۵۵۶ میلیارد ریال رفع تصرف و آزادسازی شده‌است.

وی ادامه‌داد: بیشترین رفع تصرفات و آزادسازی اراضی دولتی استان طی این مدت از نظر مساحت متعلق به شهرستان سراوان با ۱۵۵ هکتار و بعد زاهدان با حدود ۴۰ هکتار است.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تأکید کرد: یکی از تکالیف اصلی این اداره کل مقابله با ساخت و سازهای غیرقانونی در محدوده و حریم اراضی دولتی است که این مهم توسط یگان آموزش دیده یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن مستقر در اداره کل راه و شهرسازی انجام‌می‌شود.

کریمی تصریح‌کرد: عوامل یگان حفاظت اراضی سیستان و بلوچستان با قاطعیت تمام، مقابل افراد سودجو و فرصت‌طلب ایستاده و دست متجاوزان به اموال عمومی و بیت‌المال را کوتاه می‌کند همچنین به‌صورت مستمر و شبانه‌روزی، تحرکات احتمالی در اراضی دولتی و ملی استان را رصد کرده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، موضوع را مورد بررسی و پیگرد قضائی قرار می‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند موارد تصرف، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۴۱۷۳۵ به یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان گزارش دهند.