شناسهٔ خبر: 156326 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان تاکید کرد؛

پیشنهاد بهره گیری از فرصت تسهیلات خودمالکی در استان خوزستان

مسکن دزفول معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان بر فرصت مناسب جهت بهره گیری از فرصت تسهیلات خودمالکی در استان خوزستان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خوزستان)، میثم آذرسا احداث مسکن در قالب واحدهای خومالک را فرصت مناسبی برای انبوه سازان و متقاضیان مسکن برشمرد و اظهار داشت: یکی از بهترین و سهل‌ترین راه‌های تولید مسکن ساخت مسکن با رویکرد توسعه درون زای شهر است، چراکه زمین‌های خالی داخل شهر ساخته و شبکه‌های زیرساختی و امکانات لازم نیز از قبل وجود دارد.

وی گفت: در این واحدها، نیازی به فرم "ج " نیست و به‌ازای هر واحد پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌شود.

آذرسا روش و فرصت بهره گیری از تسهیلات خود مالکی را فرصت مناسبی برای انبوه سازان در راستای تولید مسکن دانست و تأکید کرد: این طرح فرصت مناسبی برای هم‌استانی‌ها در شهرها و روستاهای استان است افرادی که پروانه ساختمانی را دریافت کنند مشمول تسهیلات پیش بینی شده در این طرح می‌شوند.

وی افزود: برای دریافت وام خود مالک نیاز است که متقاضی به سامانه http://saman.mrud.ir مراجعه و گزینه درخواست تسهیلات ساخت را انتخاب کند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان بیان کرد: بانک‌های عامل برای پرداخت وام خود مالکی، بانک‌های مسکن، ملی، ملت، تجارت، صادرات و سایر هستند.

وی گفت: چنانچه سند به نام شخص حقوقی یا تعاونی و یا شرکت باشد باید به‌عنوان شخص حقوقی اقدام به ثبت نام کنند.

آذرسا ادامه‌داد: افراد برای ثبت‌نام، حتماً می‌بایست تصاویر سند تک برگ و پروانه ساختمانی دارای اعتبار را بارگذاری کنند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه محدودیتی در پرداخت این تسهیلات وجود ندارد، گفت: متقاضی باید پس از تکمیل اطلاعات پروژه در مرحله آخر اقدام به انتخاب بانک و شعبه و پس از آن به بانک مورد نظر برای تشکیل پرونده مراجعه کند؛ شایان‌ذکر است اعطای این تسهیلات اصلاً نیازی به سپرده‌گذاری یا خرید اوراق ندارد.