شناسهٔ خبر: 15635 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

میرشفیع در همایش ملی قیر و آسفالت اعلام کرد:

وضعیت نامطلوب ۴۰ درصد آسفالت راه‌های کشور/ خرید قیر فقط از تولیدکنندگان قیرامولسیون/ مجاهدت خاموش پیمانکاران در حوزه راهسازی

حسین میر شفیع معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۴۰ درصد از آسفالت راه‌های کشور در وضعیت نامطلوب قرار دارند گفت: حمل قیر از سال ۹۵ توسط تانکرهای دوجداره اجباری می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سید حسین میرشفیع امروز سه شنبه ۲۴ آذرماه در هفتمین همایش ملی قیر و آسفالت ایران در محل مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اظهار کرد: طی دو سال اخیر اقدامات بسیار خوبی برای ارتقای کیفیت آسفالت انجام شده است که در حوزه قیر شاخص تولید از شاخص درجه نفوذ به شاخص عملکرد تغییر کرد که یکی از اقدامات مهم پیچیده بود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه حمل قیر نیز اقدام خوبی صورت گرفته به طوریکه حمل قیر از سال ۹۵ توسط تانکرهای دو جداره اجباری می‌شود، از شناسایی کارخانه‌های قیر امولسیون خبر داد و گفت: در راستای شناسایی این کارخانجات برنامه‌های جدی در دستور کار است بنابراین در چند سال آینده تولیدکنندگان قیر امولسیون موثر شناسایی می‌شوند و منحصرا از این کارخانجات قیر خریداری می‌شود.

میرشفیع با اشاره به شاخص ناهمواری ‌راه‌ گفت: در این زمینه باید لایه‌های زیرسازی تا روسازی که در نگهداری راه‌ها تاثیر زیاد دارند مورد توجه باشند.

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: در کارگروه کیفیت آسفالت اقداماتی باید در حوزه یخ‌زدایی راه‌ها در زمستان انجام شود. در حال حاضر از عمدتا شن و نمک به عنوان ابزارهای یخ‌زدایی استفاده می‌کنیم که نیاز به تحول دارد.

وی با بیان اینکه در یکی از استان‌های کشور در بارش اخیر برف از بولدوز برای یخ زدایی محورها استفاده شد، گفت: این در حالی است که باید از ماشین‌آلات و تجهیزات خاص در این بخش استفاده شود. بنابراین یکی از اقداماتی که کمتر به آن توجه شده لکه گیری‌های آسفالت در زمستان است که یکی از بهانه‌های مطرح شده سرمای هوا است. در این شرایط چگونه روسیه در فصل سرما آسفالت‌های خود را لکه گیری می‌کند؟

معاون راه روستایی وزیر راه شهرسازی به فعالیت پیمانکاران در سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال پیمانکاران در حوزه راهسازی مجاهدت خاموش انجام دادند و به رغم کمبود تجهیزات، منابع و اعتبارات اما در حوزه ارتقای کیفیت مجموعه پیمانکاران و تولیدکنندگان تلاش خود را انجام دادند.

وی در پایان درباره وضعیت فعلی راه‌های کشور گفت: در حال حاضر ۴۰ درصد از راه‌های موجود کشور از نظر آسفالت وضعیت نامطلوبی دارند./

نظر شما