شناسهٔ خبر: 156363 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای امسال تاکنون صورت گرفت؛

افزایش ۱۲ درصدی تردد در محورهای استان بوشهر

مرکز مدیریت راههای استان بوشهر رییس مرکز مدیریت راه‌های استان بوشهر گفت: از ابتدای امسال تاکنون نزدیک به ۱۳۰ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان به ثبت رسیده که از رشد ۱۲ درصدی برخوردار بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر), محبوبه شهریاری رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر ضمن اشاره به تردد ۱۲۹ میلیون و ۸۸۸ هزار و ۷۸۸ خودرو در راه‌های مختلف استان از ابتدای امسال تاکنون گفت: از این میزان تردد، ۱۱ درصد مربوط به وسایل‌نقلیه سنگین و ۸۹ درصد مربوط به تردد وسایل‌نقلیه سبک بوده و در مجموع از افزایش ۱۲ درصدی نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته برخوردار بوده است.

وی در ادامه افزود: طی این بازه زمانی، ۱۰ میلیون و ۶۲۷ هزار و ۹۸۹ وسیله نقلیه به استان وارد شده (افزایش ۱۲/۵ درصدی), همچنین ۱۰ میلیون و ۴۸۳ هزار و ۶۸۲ خودرو از استان خارج شده‌است (افزایش ۱۳/۵ درصدی) که ورودی و خروجی بوشهر پرترددترین محور استان از ابتدای امسال بوده است.

شهریاری یادآور شد: همچنین محورهای «کنگان-عسلویه» و بالعکس و «سیراف-عسلویه» و بالعکس در رتبه‌های بعدی بالاترین میزان تردد خودرویی قرار دارند و براساس ارزیابی سامانه‌های پلاک خوان، بیشترین پلاک مشاهده شده در استان مربوط به فارس، تهران، خوزستان و اصفهان بوده است.

وی با اشاره به رصد آنلاین ترددها با سامانه‌های هوشمند عنوان کرد: در استان بوشهر ۱۹ سامانه نظارت تصویری، ۵۳ سامانه کنترل سرعت، ۶۰ سامانه تردد شمار و چهار سامانه توزین در حال حرکت داریم.