شناسهٔ خبر: 156377 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان مطرح کرد؛

جهش ۱۳ پله ای کرمانشاه در رتبه‌بندی کشوری بازآفرینی شهری

مدیرکل راه و شهرسازی استان مطرح کرد؛: مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از جهش ۱۳ پله ای استان کرمانشاه در جدول بازآفرینی شهری محلات حاشیه نشین و بافت ناکارآمد شهری خبر داد.

به‌گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)، رامین الماسی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به نشستی که اخیرا با حضور آیینی معاون وزیر و رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و مدیران حوزه مسکن استان در وزارت راه و شهرسازی تشکیل شد، گفت: دکتر آیینی در این نشست اعلام کرد که با تلاش مسئولان استان کرمانشاه، رتبه این استان در بازآفرینی شهری محلات حاشیه نشین و بافت ناکارآمد شهری از رتبه سی‌ام به رتبه ۱۷ کشوری طی ۹ ماهه اول۱۴۰۲ ارتقا یافته است.

رامین الماسی افزود: این ارتقای چشمگیر در نتیجه تاکیدات استاندار کرمانشاه مبنی بر توجه ویژه و فعال نمودن کارگروه تخصصی استانی و برنامه ریزی و پیگیری های مدیران استانی و همراهی شهروندان بوده است.

به گفته وی با تشکیل جلسات مستمر، تصویب محدوده‌های بافت‌های ناکارآمد و در نظر گرفتن اهرم‌های تشویقی متناسب با ظرفیت بومی محلی استان، روند رو به رشد استان تسریع شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه اضافه کرد: در جلسات مذکور با تسهیلات و ضوابط ویژه در راستای تشویق و ترغیب و مشارکت هرچه بیشتر مردم در بهسازی و رونق بافت فرسوده و بافت‌های ناکارآمد شهری، عملکرد استان بهبود یافته و به نحوی که تعداد پروانه‌های صادره در این مدت از ۷۰۲ مورد به ۳۳۸۳ پروانه افزایش یافته است که نشانگر ۴۸۲ درصد رشد در این بخش بوده است.