شناسهٔ خبر: 156406 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فعالیت بیش از ۶۰ راهدار در محورهای برفگیر گلستان

گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با اشاره به نفوذ سامانه های بارشی از شب گذشته در استان گفت: براثر برودت هوا و بارش برف در محورهای کوهستانی، بیش از ۶۰ راهدار به طور مستمر مشغول عملیات راهداری زمستانه در طول محورهای برفگیر استان هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، عادل مصدقی اظهارداشت: بارش برف در محورهای کوهستانی درازنو در کردکوی، چهارباغ در گرگان، خوش ییلاق در آزادشهر، دهنه محمدآباد در علی آباد، اولنگ در رامیان، دوزین در مینودشت، جنگل گلستان و گلیداغ در مراوه تپه به طور میانگین از ۱۲ شب گذشته تا صبح امروز تداوم داشته است.

به گفته وی، بطور متوسط در هر یک از این محورها ۷ دستگاه ناوگان راهداری اعم از ماشین آلات مکانیزه شن و نمک پاش و برفروبی، لودر، گریدر و کامیون و ۱۰ راهدار مشغول نمک پاشی و برفروبی بوده تا از یخ زدگی و انسداد آنها جلوگیری به عمل آورند.

مصدقی ادامه داد: راهداران از شب گذشته بیش از ۲۳۲ تن شن و نمک را صرف برفروبی بیش از ۳۸۰ کیلومتر باند از این محورها کردند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تردد در همه محورهای استان برقرار است، اظهار کرد: با توجه به تداوم بارش در محورهای مواصلاتی استان؛ به کابران جاده‌ای توصیه می شود از ترددهای غیرضروری در مسیرها خودداری کرده و در صورت لزوم حتماً زنجیر چرخ همراه داشته باشند و از سالم بودن تجهیزات خودرو از جمله مه شکن، برف پاک کن و سیستم گرمایشی مطمئن شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان از آمادگی و استقرار اکیپ‌ها و تجهیزات راهداری در راهدارخانه‌های استان برای بارش برف و باران خبر داد و گفت:  ۳۵۰نفر نیروی راهداری در قالب ۳۳ اکیپ با ۳۰۰ دستگاه انواع ماشین آلات این اداره کل آماده خدمات‌رسانی در طرح راهداری زمستانی هستند.

استان گلستان بالغ بر ۵ هزار و ۲۵۱ کیلومتر انواع راههای اصلی، فرعی و روستایی دارد که در یکهزار و ۷۰۰ کیلومتر از آنها ۵۶ گردنه برفگیر وجود دارد.