شناسهٔ خبر: 156431 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۱۰ ماهه سال جاری انجام شد؛

خط کشی ۲هزار و ۸۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان

خط کشی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از اجرای خط کشی ۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی تحت پوشش این اداره کل در ۱۰ ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد با بیان اینکه هدف از خط‌کشی محورهای مواصلاتی استان، ارتقای ایمنی عبور و مرور و همچنین آگاهی دادن به کاربران جاده‌ای هنگام رانندگی است اظهار کرد: در این راستا خط‌کشی ۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر از محورهای تحت پوشش این اداره کل توسط اکیپ خط‌کشی اداره ایمنی و حریم راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان صورت گرفته است.

وی افزود: اجرا و نصب حفاظ فلزی و بتنی به طول ۲۹ کیلومتر و ایمن سازی شیب شیروانی به طول ۲۰۰ کیلومتر از جمله اقدامات این اداره برای تأمین ایمنی عبور و مرور جاده‌ای در این مدت بوده است. 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان در ادامه با اشاره به اجرا، تعمیر و نصب تعداد ۹ هزار علائم و تجهیزات ایمنی گفت: ساخت، تعمیر و نصب ۵۰۰ متر تابلوی اطلاعاتی معادل ۳۰۰ عدد تابلو در این بازه‌ زمانی انجام شده‌است. 

کرد، اجرا علائم و خط نوشته به طول یک‌هزار مترمربع، تعمیر و نصب ۱۷۰ عدد چراغ چشمک زن و فلش سولار و اجرا روشنایی نقطه‌ای ۱۷ تقاطع را از دیگر اقدامات این اداره کل در راستای ارتقای ایمنی محورها عنوان کرد. 

وی در خاتمه تأکید کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و قبل از انجام سفرهای نوروزی، ایمن سازی محورهای مواصلاتی تحت پوشش این اداره کل شامل خط‌کشی، نصب تابلو اطلاعاتی، اجرا و تعمیر و نصب علائم و تجهیزات ایمنی و دیگر اقدامات ذکر شده در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان قرار دارد.