شناسهٔ خبر: 156458 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خبر داد؛

احداث مسجد در پروژه مسکن مهر الازمن

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: بیش از ۳۱۱ متر مربع زمین مناسب با هدف کاربری مذهبی، برای احداث مسجد در مسکن مهر الازمن واگذار و این بنا تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: با توجه به اهمیت و نقش مساجد در محلات، زمین مناسب برای احداث مسجد در سایت‌های مسکن مهر و طرح نهضت ملی مسکن پیش‌بینی شد.

وی افزود: پیش از این بنای مسجد در پروژه های مسکن مهر شهرهای گرگان، کردکوی، علی آباد کتول ، کلاله، مینودشت و حکیم آباد آق قلا تکمیل شده است.

ملک ادامه داد: همچنین در شهرستان گنبد ۹۵۸ متر مربع برای پروژه روستای پیرحاجی و هزار متر مربع برای پروژه مسکن مهر کاج گنبد زمین با کاربری مذهبی تخصیص یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: در پروژه مسکن مهر الازمن علی آباد کتول نیز، بیش از ۳۱۱ متر مربع برای مسجد تخصیص داده شد و این این بنا تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: احداث مساجد جدید در شهرها و روستاها باید پس از اخذ مجوز از کمیسیون بررسی و نظارت اماکن مذهبی و اخذ پروانه ساختمانی از شهرداری و دهیاری محل صورت پذیرد.

ملک در انتها اظهار کرد: نظارت بر ساخت مساجد از طریق سازمان نظام مهندسی و کانون کاردان ها و تحت نظارت عالیه اداره کل راه و شهرسازی استان خواهد بود.