شناسهٔ خبر: 156459 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

ساخت مسکن در شهرها و روستاها توسط بنیاد مسکن از ۶۱۷ هزار واحد عبور کرد

غلامرضا صالحی رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از روند احداث ۶۱۷ هزار و ۳۸ واحد نهضت ملی مسکن توسط آن بنیاد در روستاها و شهرها خبر داد و گفت: از این میزان واحدی که ساخت آنها شروع شد تاکنون ۲۲۳ هزار و ۸۸۸ واحد تحویل مردم و مابقی در دست ساخت است.

غلامرضا صالحی رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، روند احداث واحدهای مسکونی نهضت ملی را  در روستاها و شهرهای تحت مسئولیت بنیاد مسکن تشریح کرد و گفت: طبق تازه‌ترین آمارها، ساخت و ساز واحدهای نهضت ملی در شهرها و روستاها توسط بنیاد مسکن به ۶۱۷ هزار و ۳۸ واحد رسیده است که بخشی از آنها تحویل شده و بخشی نیز در حال ساخت است. از این تعداد ۲۲۳ هزار و ۸۸۸ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده‌است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه‌داد: از میزان واحدهایی که تکمیل و تحویل متقاضیان شده‌است ۲۱۰ هزار و ۲ واحد در روستا بوده و ۱۳ هزار و ۸۸۶ واحد نیز در شهرها بوده است.

صالحی توضیح داد: هم‌اکنون از واحدهای در حال ساخت به تعداد ۳۹۳ هزار و ۱۵۰ واحد، ۱۶۵ هزار و ۲۸۸ واحد در روستاها و باقیمانده آنها در شهرها در حال اجراست.

وی گفت: میانگین پیشرفت فیزیکی واحدهای روستایی در دست اجرا ۷۶ درصد است.

این مقام مسئول یادآور شد: برنامه امسال بنیاد مسکن تکمیل و تحویل ۱۲۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرها و روستاها بوده که بخش عمده‌ای انجام شده و بخش باقیمانده نیز تا تا پایان سال تحویل خواهد شد که ۱۰۰ هزار واحد آن در روستاها و ۲۰ هزار واحد آن در شهرهاست.

گفتنی است، بنیاد مسکن تعهد کرده است تا در طرح کلان دولت سیزدهم برای احداث ۴ میلیون واحد مسکونی در طی چهار سال، یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد را در شهرها و روستاها وارد مرحله ساخت کند و بر تکمیل و تحویل آنها به متقاضیان با مشارکت خود متقاضیان همت گمارد.