شناسهٔ خبر: 156486 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بررسی آخرین وضعیت آماده سازی سایت‌های نهضت ملی مسکن با حضور شهرداران شهرهای استان

جلسه 29 شورای مسکن خراسان جنوبی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از بررسی آخرین وضعیت آماده سازی سایتهای نهضت ملی مسکن در بیست و نهمین جلسه شورای مسکن خراسان جنوبی با حضور کلیه شهرداران شهرهای استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان‌جنوبی) صبح امروز بیست و نهمین جلسه شورای مسکن خراسان‌جنوبی به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور فرماندار شهرستان بشرویه، مدیرکل راه‌وشهرسازی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شهرداران شهرهای استان به میزبانی شهرستان بشرویه برگزار شد.

میرمحمد مودی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی در این جلسه که باهدف بررسی آخرین وضعیت عملیات آماده سازی سایتهای نهضت ملی مسکن برگزار شد، گفت: ۴۷ سایت آماده سازی در سطح استان داریم که ۳۹ سایت دارای طرح تفکیکی و ۳۸ سایت دارای طرح آماده سازی است. همچنین از این تعداد ۲۸ سایت دارای قرارداد با شهرداری‌های استان ۲ سایت قرارداد با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ۹ سایت قرارداد با مؤسسه بسیج دارد.

ممودی در این جلسه با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان گفت: ۱۱۶ هزار و ۷۸۵ نفر متقاضی نهضت ملی مسکن در این استان ثبت نام کردند که از این تعداد ۴۰ هزار و ۹۷ نفر تایید نهایی شده و برای تعداد ۲۴ هزار و ۲۹ واحد پروژه تعریف شده و ۲۱ هزار و ۸۳۸ واحد تخصیص پروژه یافته‌است.

وی افزود: تاکنون برای ۱۹ هزار و ۵۷۶ واحد مسکونی پروانه ساختمانی صادر شده که از این تعداد ۱۱ هزار و ۳۰۹ واحد به مرحله اتمام فونداسیون، هفت هزار و ۴۸۹ واحد مرحله اتمام اسکلت و سقف، سه‌هزار و ۸۷۶ واحد مرحله اتمام سفت‌کاری، هزار و ۸۴۴ واحد به مرحله اتمام نازک کاری و ۹۵۳ واحد به مرحله اتمام عملیات ساختمانی رسیده است.

گفتنی است در این جلسه آخرین وضعیت عملیات آماده سازی ۲۸ سایت طرح نهضت ملی مسکن استان که مجری آنها شهرداری‌های استان هستند به تفکیک هر شهر بررسی شد.