شناسهٔ خبر: 156515 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۳۸۰ کیلومتر-باند عملیات برف‌روبی در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه

کهریزی مدیرکل راهداری کرمانشاه سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه از انجام ۳۸۰ کیلومتر برف روبی در محورهای استان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: ۴۹ اکیپ راهداری برای بارش های پیش رو در آماده باش کامل هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)، سید شهرام کهریزی با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۸۰ کیلومتر باند عملیات برف‌روبی انجام شده‌است گفت: در مجموع ۱۲ ساعت بارش برف در محورهای مواصلاتی استان گزارش شده که عمده بارش برف در منطقه اورامانات و خصوصاً محور "سریاس" و سه راهی شهدا بوده است.

وی تعداد نیروهای درگیر در عملیات برف روبی شب گذشته را ۲۲ نفر با استفاده از ۱۵ دستگاه ماشین‌آلات عنوان کرد و افزود: ۲۱۰ تن شن و نمک نیز برای جلوگیری از یخ زدن و تسهیل تردد در محورها مصرف شده‌است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر تمامی محورهای اصلی، فرعی و روستایی استان باز است و مشکلی برای تردد وجود ندارد، خاطرنشان کرد: اکنون عمده بارش در محورها به‌صورت باران است.

کهریزی با اشاره به پیش بینی‌ها مبنی بر بارش برف در محورهای استان، از تداوم آماده باش نیروها و امکانات راهداری خبر داد.

وی تأکید کرد: ۴۵۰ نفر نیرو، ۴۸۰ دستگاه ماشین‌آلات، ۴۹ اکیپ راهداری و ۴۶ راهدارخانه استان در آماده باش هستند.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه به افراد توصیه کرد، از تردد غیرضروی در محورهای مواصلاتی خودداری کنند و قبل از سفر از طریق سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها از آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی مطلع شوند.