شناسهٔ خبر: 15652 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان خبر داد

بهره‌برداری از جاده کمربندی غرب اهواز

بازدید کمربندی غرب اهواز مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: جاده کمربندی غرب اهواز در آستانه بهره برداری است و تا یک ماه آینده افتتاح می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان منوچهر رحمانی ، اظهار کرد: این کمربندی به طول ۱۲ کیلومتر با اعتبار ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و ملی در آستانه بهره برداری قرار گرفته است.

وی افزود: این کمربندی در محدوده محور اهواز ـ اندیمشک حد فاصل پل شهید بروایه به سمت محور اهواز ـ سوسنگرد واقع شده است. رحمانی با اشاره به این نکته که اهواز تنها کلانشهری است که رینگ کمربندی آن هنوز تکمیل نشده است، عنوان کرد: کل کمربندی اهواز به طول ۸۴ کیلومتر است که بخشی از آن در سال‌های گذشته افتتاح شده و با احداث این کمربندی جدید، کمربندی حد فاصل محور اهواز ـ سوسنگرد به سمت اهواز ـ آبادان باقی می‌ماند که عملیات ساخت آن نیز به زودی آغاز خواهد شد. وی ادامه داد: ایجاد این کمربندی به انتقال ترانزیت کالا و بار از سمت بندر امام به سمت پایانه چذابه کمک خواهد کرد و همچنین در کاهش ترافیکی سه راه خرمشهر و کاهش آلودگی نقش اساسی دارد. ر

حمانی خاطرنشان کرد: کاهش تصادفات، تسهیل در تردد و جلوگیری از ورود ماشین آلات سنگین به داخل شهر از دیگر مزایای ایجاد این جاده کمربندی است.

همچنین امروز امید حاجتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به همراه مدیر کل اداره راه و شهرازی از پروژه بازدید کرد.

نظر شما