شناسهٔ خبر: 156550 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با دهه فجر امسال؛

بخشی از جاده چهارخطه اهواز - چذابه آماده بهره‌برداری است

چزابه خوزستان مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از بهره برداری بخشی از چهار خطه شدن مسیر اهواز - چذابه همزمان با دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، مسعود بیات منش با اشاره به اینکه چهارخطه کردن محور تردد زوار اربعین حسینی یکی از اولویت های کاری ماست، بیان کرد: قسمتی از جاده ترانزیت اهواز به چذابه به طول پنج کیلومتر که به پایانه مرزی منتهی می‌شود در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: این طرح که از اهمیت بالایی برخوردار بوده، با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی اجرایی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: طرح چهار خطه کردن جاده اهواز - چذابه در تسهیل تردد زوار اربعین و دسترسی سهل و آسان آنها به پایانه تاثیرگذار بوده همچنین برای تردد خودروهای سنگین و ترانزیت کالا و بار به کشور همسایه عراق بسیار موثر است.

وی افزود: اجرای این طرح، کاهش آمار تصادفات و میزان مصرف سوخت را به دنبال داشته است و همچنین باعث رونق اقتصادی و افزایش میزان ترددها میان ۲ کشور ایران و عراق خواهد شد.

بیات منش گفت: طول کل این طرح ۱۱۵ کیلومتر بوده که ۱۰۰ کیلومتر آن چهارخطه شده و ۱۰ کیلومتر باقیمانده در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد.

در استان خوزستان ۲ هزار و ۵۵۰ کیلومتر راه اصلی و شریانی وجود دارد که ۱۳۵ کیلومتر آن آزادراه، ۸۵۰ کیلومتر بزرگراه و ۱۵۶۵ کیلومتر آن دو خطه است.