شناسهٔ خبر: 156552 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شوشتر خبر داد:

پروژه ۱۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن فرهنگ‌شهر ۴۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

ببینید| سفر مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان به شوشتر و بازدید از پروژه های راه و شهرسازی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شوشتر گفت: پروژه یکصد واحدی نهضت ملی مسکن فرهنگ‌شهر ۴۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی (خوزستان)، محمدرضا بهادری، رئیس اداره راه و شهرسازی شوشتر ضمن اشاره به آخرین وضعیت ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان اظهار کرد: تاکنون ۲ هزار و ۴۲۳ متقاضی در این طرح ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۸۴۱ نفر تایید نهایی شده‌ و یک هزار و ۵۸۲ نفر نیز در مرحله بررسی وضعیت هستند.

وی به مساحت اراضی تامین شده در قالب طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان، اشاره کرد و افزود: با توجه به وجود اراضی دولتی در تامین زمین مورد نیاز طرح ملی مسکن با هیچگونه مانعی مواجه نیستیم و برای تامین زمین نیز طبق ثبت‌نام‌های انجام شده، در محدوده شهری و اراضی نزدیک به این محدوده اقدامات لازم انجام می شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی شوشتر اظهار کرد: این شهرستان با برگزاری ۲۷ جلسه شورای مسکن جز سه شهرستان برتر استان به استناد گزارشات از این حیث است.

بهادری با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن از مهمترین اولویت‌های دولت به شمار می‌رود، گفت: در فاز اول، پروژه یکصد واحدی منطقه فرهنگ‌شهر با ۴۸ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام‌ است.

وی خاطر نشان کرد: وزارت راه و شهرسازی  موظف است، زمین‌های مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن را فراهم کند به همین جهت طراحی و تفکیک زمین به مساحت ۸۰ هکتار و اخذ سند تک برگی جهت اجرای طرح نهضت ملی در این شهرستان در حال انجام است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شوشتر تصریح کرد: اقدامات قابل ملاحظه‌ای در شهر اقماری انجام شده و در شهر سرداران نیز ۲۵ هکتار زمین در محدوده‌ی این شهر مورد ارزیابی قرار گرفته است که در انتظار آخرین اقدامات بنیاد مسکن در این زمینه، هستیم.

وی با اشاره به پیگیری‌های مستمر صورت گرفته در راستای اخذ اسناد مالکیت دولتی، گفت: در شهر شرافت که مالکیت دولتی وجود دارد ۱۰ هکتار زمین را مورد شناسایی قرار دادیم ؛ برای ۱۱۰ قطعه زمین که شامل ۲۲۰ واحد است، سند تک برگ دریافت شده و به زودی اقدامات لازم جهت اجرای نهضت ملی مسکن در این شهرستان انجام می‌شود.

بهادری اضافه کرد: همچنین در صالح شهر نیز ۱۰ هکتار زمین شناسی شده است که جهت طرح تفکیک و اخذ سند به بنیاد مسکن واگذار شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شوشتر ادامه داد: به زودی آماده سازی پروژه‌ جدید طرح نهضت ملی مسکن انجام می‌شود که طبق برنامه ریزی های انجام شده این آماده‌سازی، مدت سه ماه به طول می انجامد.