شناسهٔ خبر: 156557 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون اداره کل راه و شهرسازی خوزستان خواستار شد:

لزوم بهره گیری شهرداری‌ها و مالکان بافت‌های فرسوده از بسته‌های تشویقی دولت

مسکن خوزستان معاون اداره کل راه و شهرسازی خوزستان سه گروه مالکان بناهای فرسوده، سرمایه گذاران و شهر داران را با استفاده از فرصت ایجاد شده در دولت سیزدهم در مساعدت ساخت و ساز در بافتها دعوت کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)؛ محمد جامع، معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان با اشاره به بسترسازی دولت برای رونق ساخت و ساز و تولید مسکن در کشور گفت: تمامی حمایتها، تخفیفات و تسهیلات ویژه نهضت ملی مسکن در بافتهای فرسوده، محروم و کم برخوردار محلات هدف باز آفرینی پیش بینی شده است.

وی افزود: این سیاست دولت باعث شده است که بیش از ۲۰۰ هزار پروانه ساختمانی در بافتهای فرسوده کشور صادر شود که در دولت سیزدهم جهش بسیار خوبی صورت گرفته و این آمار از ابتدای امسال ۵۰ هزار واحد نوسازی است.

 جامع ادامه داد: پس سایر شهرهای استان نیز با بومی سازی بسته تشویقی و تصویب در کمیسیون ماده ۵ استان می توانند در بحث صدور پروانه در بافت فرسوده جهش داشته باشند.

معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان اظهار داشت: ورود شهرداران به مباحث جدی نوسازی بافتهای حاشیه ای و کم برخوردار ریسک بحران و آسیبهای اجتماعی را نیز در شهرها به شدت کاهش می دهد و در واقع از چند منظر به نفع شهرداران خواهد بود.

وی تصریح کرد: از طرفی تخفیفات، تسهیلات و مساعدتهای دولت و شهرداری ها نیز به سرمایه گذاران کمک های بسیار خوبی می کند تا با آسایش خیال بیشتری به ساخت و ساز و نوسازی ورود کنند.