شناسهٔ خبر: 156586 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۶۴۳ پلاک زمین رایگان به متقاضیان اصفهانی طرح جوانی جمعیت و ۴ فرزند زیر ۲۰ سال اعطا شد

علیرضا قاری قران / اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: حدفاصل میلاد حضرت زهرا (س) تا میلاد حضرت علی (ع)، ۶۴۳ پلاک زمین رایگان به متقاضیان اصفهانی حائز شرایط قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و چهار فرزند زیر ۲۰ سال اعطا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: با تلاش و پیگیری‌هایی که به عمل آمد اراضی مورد نیاز برای تأمین مسکن تعدادی از متقاضیان حائز شرایط قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و ۴ فرزند زیر ۲۰ سال موضوع‌بند ح تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ به آنان تخصیص یافت. وی افزود: بر این اساس مطابق با برنامه ریزی‌هایی که انجام شد مراسم قرعه کشی اختصاص زمین به متقاضیان دارای شرایط در تعدادی از شهرستان‌های استان از تاریخ ۱۳ دی‌ماه لغایت ۵ بهمن ماه سال جاری، حدفاصل میلاد با سعادت حضرت زهرا (س) تا میلاد فرخنده حضرت علی (ع) برگزار شد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه در مجموع در این ایام، ۶۴۳ پلاک زمین به متقاضیان اعطا شد، گفت: در این راستا ۵۶۶ پلاک زمین به متقاضیان داری شرایط قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و ۷۷ پلاک زمین به متقاضیان دارای شرایط قانون چهار فرزند زیر ۲۰ سال تخصیص پیدا کرد.  

وی افزود: این اراضی در شهرستان‌ها و شهرهای شهرضا، نایین، کاشان، نطنز، ورزنه، تودشک، کوهپایه و محمدآباد اعطا شد.  

قاری قرآن خاطرنشان کرد: مطابق با آیین نامه ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به خانواده‌هایی که فرزند سوم به بعدشان، پس از ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۰ (تاریخ تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) متولد شده باشند، در صورت واجد شرایط بودن زمین یا واحد مسکونی تعلق می‌گیرد.  

وی افزود: بر این اساس متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام در این طرح به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir مراجعه کنند.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان عنوان کرد: براساس بند ح تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ وزارت راه و شهرسازی موظف است به‌منظور حمایت از خانواده و تحقق جوانی جمعیت، یک قطعه زمین یا واحد مسکونی رایگان در قالب شرایط مندرج در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به خانوارهای دارای چهار فرزند و بیشتر زیر ۲۰ سال اختصاص دهد.