شناسهٔ خبر: 156588 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کسب رتبه اول کشوری توسط راهداری خراسان رضوی در حوزه سامانه‌های حمل و نقل هوشمند جاده‌ای

کسب رتبه اول سامانه های هوشمند معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی از کسب رتبه اول اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حوزه سامانه‌های حمل و نقل هوشمند جاده‌ای در پاییز سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان‌رضوی، کاظم قلاسی معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌رضوی با اشاره به جایگاه هوشمندسازی جاده‌های استان با استفاده از تجهیزات روز سامانه‌های حمل و نقل هوشمند گفت: در سال‌های اخیر بسیاری از هم‌وطنان به‌دلیل مشکلات مختلف در حوزه راه‌ها و جاده‌های کشور دچار سوانح مختلف جاده‌ای شده‌اند. با تغییر رویکرد در مرکز مدیریت راه‌های کشور و حرکت به‌سمت هوشمندسازی جاده‌ها، استفاده از تکنولوژی‌های روز در جاده‌ها و بهره‌گیری از روش‌های نوین در مدیریت راه‌های کشور میزان سوانح روز به‌روز کمتر شده و سطح خدمات‌دهی افزایش یافته‌است.

وی تأکید کرد: سامانه‌های حمل ونقل هوشمند نقش شایانی در پیشبرد اهداف برنامه ریزی شده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  در مدیریت هرچه بهتر راه‌ها  و نظارت  دقیق‌تر بر وضعیت رخدادها و حوادث جاده‌ای داشته و با افزایش و ارتقا این سامانه‌ها  گامی بلند در تکمیل فرایند دولت الکترونیک و هوشمندسازی با استفاده از امکانات سامانه‌های حمل و نقل هوشمند صورت خواهد پذیرفت.

قلاسی با اشاره به کسب رتبه اول اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در حوزه سامانه‌های حمل و نقل هوشمند جاده‌ای در پاییز سال ۱۴۰۲ افزود: مرکز مدیریت راه‌ها بخش مهم و اساسی این اداره کل است و با فعالیت شبانه روزی همکاران موفقیت بسیار بزرگی حاصل شده است که از زحمات آنها تشکر و قدردانی می‌نمایم.

وی اضافه‌کرد: مرکز مدیریت راه‌ها مسئولیت اطلاع‌رسانی در حوزه وضعیت راه‌ها را بر عهده دارد که شامل اطلاع‌رسانی در مورد آخرین راه‌ها و رخدادهای جاده‌ای، محدودیت‌های تردد، شرایط آب و هوایی و درواقع افزایش آگاهی از وضعیت راه‌ها برای هم‌وطنان قبل از سفر و ایجاد امکان مدیریت سفرها است. در همین راستا امکانات متنوعی در مرکز مدیریت راه‌ها از قبیل تلفن، سایت و برنامه کاربردی ۱۴۱، دوربین‌های نظارت تصویری، سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور، سامانه‌های توزین در حال حرکت، تابلوهای پیام متغیر، دستگاه‌های ردیاب، دستگاه‌های ترددشمار پیش بینی گردیده که همواره تلاش شده است تا عملکرد این سامانه‌ها در بالاترین حد ممکن حفظ گردد و توسعه و افزایش سطح بهره برداری از آنها با جدیدیت در حال پیگیری است.