شناسهٔ خبر: 156606 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر بازرسی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل:

شناسایی گلوگاه‌های فسادخیز با هدف رعایت سلامت نظام اداری الزامی است

امیریان مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل گفت: رسالت و نقش هر مدیری در دستگاه اجرایی نظارت و پاسخگویی است و مدیران باید حوزه مدیریت خود را آسیب شناسی کنند و کنترل و نظارت کافی در این خصوص داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، صبح امروز جلسه کارگروه «احصاء نقاط آسیب‌پذیر و شناسایی گلوگاه‌های فساد خیز و مصادیق تعارض منافع» با حضور داوودی نماینده سازمان امور اداری و استخدامی کشور، سهراب امیریان مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندان و نمایندگان تام‌الاختیار معاونت‌های شرکت ساخت و توسعه برگزار شد.

امیریان مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل یکی از مهم‌ترین اهداف کارگروه را پیاده کردن نظام سلامت اداری اعلام‌کرد و گفت: شرکت ساخت و توسعه از سوی سازمان امور اداری و استخدامی کشور به‌عنوان یکی از پیشگامان حوزه سلامت اداری در میان زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی و کلیه دستگاه‌های اجرایی معرفی شده است و تشکیل این کارگروه منجر به آموزش اصولی و در نتیجه شناسایی گلوگاه‌های فسادخیز و مدیریت و کنترل آن می‌شود.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان اظهار داشت: تمامی اقدامات در دستگاه‌های اجرایی طی یک فرآیند ارائه می‌شود و شناسایی بخش‌هایی که ممکن است ریسک فساد در آن وجود داشته‌باشد منجر به دستیابی راهکارهای مطمئن در رفع این نقاط است.

وی با تأکید بر نقش پاسخ‌گویی و نظارت مدیران هر حوزه ادامه‌داد: شناسایی و اصلاح فرآیندهای معیوب اداری، آموزش صحیح همکاران، اطلاع رسانی مطلوب به مخاطبان و ذی‌نفعان از مصادیق بارز کاهش فساد و جلوگیری از هرگونه تخلف اداری است.

امیریان گسترش فساد اداری را موجب کند شدن روند توسعه کشور دانست و گفت: از بین رفتن اعتماد و باورهای عمومی در جامعه، باعث اتلاف سرمایه‌های ملی، کاهش سرمایه‌های اجتماعی و بهره وری می‌شود.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان شناسایی گلوگاه‌های فساد و نقاط آسیب‌پذیر را موجب از بین رفتن کانون‌های فساد احتمالی و تخلفات مربوطه اعلام‌کرد.

شایان‌ذکر است: مدیریت تعارض منافع و اشکال آن، ارائه راه حل اصولی مدیریت تعارض منافع از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست است که با توجه به رویکرد اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل و مدیران ارشد، این شرکت در زمینه رعایت اصول و مبانی نظری ارتقا سلامت اداری پیشرو بوده و اقدامات لازم در این خصوص را انجام داده است.