شناسهٔ خبر: 156609 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهره مندی بالغ بر ۲۱۰ خانوار روستایی شهرستان نقده از راه آسفالت در سال جاری

6A102FF9-E361-427E-81FF-0AF9E1226C23.jpeg رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نقده به عملکرد ١٠ ماهه این شهرستان در جمع آوری نخاله، نصب گاردریل ها، نصب تابلو علائم، خط کشی، نصب نیوجرسی و برخی موارد دیگر به دلیل بالا بردن آگاهی رانندگان و کاهش خطرات احتمالی اشاره کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، ابراهیم رستمی در رابطه با عملکرد ١٠ ماهه این شهرستان اظهار کرد: اقدامات شاخصی در این استان صورت گرفته است که باعث ایمنی بیشتر رانندگان و سرنشینان خودرو می‌شود.

وی با اشاره به ایجاد و رنگ آمیزی سرعت گیرها و خط کشی محورهای مواصلاتی گفت: برای افزایش ایمنی ١٩ سرعت‌گیر جدید ایجاد و برای افزایش دید رانندگان ۴٨ سرعت‌گیر رنگ‌آمیزی و ١٢١ کیلومتر از محورهای مواصلاتی این شهرستان خط کشی و ١٣۶ کیلومتر از محورها تسطیح و رگلاژ و همچنین ١٢٢ کیلومتر از محورها نیز پاک‌سازی و تسطیح حریم شده‌است.

رستمی با اشاره به زیرسازی و آسفالت راه‌های روستایی این شهرستان خاطرنشان کرد: طی ١٠ ماهه گذشته از سال جاری به همت همکاران راهداری ٢١١ خانوار از روستاهای بالای ۲۰ خانوار در قالب ٣ پروژه از نعمت جاده آسفالته بهره‌مند شدند که برای این پروژه‌ها اعتباری بالغ بر ١٠۴ هزار و ۵٠٠ میلیون ریال هزینه شده‌است. 

وی با اشاره به تعداد ابنیه فنی ساخته شده خاطر نشان کرد: در این مدت ٣ ابنیه فنی با دهانه زیر ٨ متر در راه‌های روستایی ساخته شده‌است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نقده در ادامه با اشاره به‌ضرورت وجود تابلو علائم در محورهای نقده خاطر نشان کرد: همکاران راهداری از ابتدای سال جاری تا پایان دی‌ماه به‌دلیل اهمیت تابلوها و علائم هشدار دهنده در بالا بردن آگاهی رانندگان و کاهش خطرات احتمالی، ٢٠٣ تابلو را جمع‌آوری، بازسازی و تعمیر، ١١۶ تابلو جدید را نصب و ٢ هزار و ٢٢٠ تابلو علائم را شست‌وشو دادند.

وی با توجه به جمع‌آوری، تعمیر و نصب گاردریل‌ها اذعان کرد: تاکنون ٢١٠ گاردریل جمع‌آوری یا تعمیر، و ٧ گاردیل جدید به این مسیرهای شهرستان نقده اضافه شده‌است. 

رستمی خاطر نشان کرد: دید کافی در شب به‌خصوص در نقاط مستعد حادثه اهمیت به سزایی دارد، به همین دلیل ٢۶ عدد چراغ روشنایی یا تابلوهای برق اورهال و تعمیر و ٢١٣ چراغ هشدار دهنده چشمک زن تعمیر و یا نصب شده‌است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نقده با توجه به صدور اخطار به متجاوزین حریم راه‌ها اعلام‌کرد: ١١٣ اخطار کتبی به متجاوزین حریم راه‌ها در سراسر این شهرستان صادر شده‌است و تا به امروز ٨ حکم قضائی نیز اجرایی شده‌است.

وی افزود: از دیگر عملکردهای این شهرستان می‌توان به برچیدن ١٧٨ کیلومتر از علف‌های هرز، تنقیه ۶٢ پل، لاشه برداری ١٨۵ مورد، ترانشه برداری ۶ کیلومتر، تعمیر ٢ نرده حفاظ و قریز و نصب ۴ نیوجرسی اشاره کرد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نقده در پایان سخنان خود اعلام‌کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان دی‌ماه، یک‌هزار و ۶۵٧ تن نخاله از راه‌های شهرستان نقده جمع‌آوری شده و ١٣٨ گروه تلفیقی با پلیس راه در این شهرستان در حال گشت زنی هستند.