به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، عطاء اله اکبری مدیر کل راه و شهرسازی استان در جلسه بررسی عملکرد اجرایی پیمانکاران پروژه های راهسازی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه بزرگراههای شمال و جنوب برای جذب سرمایهگذار و توسعه اقتصادی استان تاثیر فراوانی دارد، افزود: با توجه به اینکه راهسازی جزوه اولویت های این استان برای توسعه است، این اداره کل با وجود بدهی ۷۰۰ میلیارد تومانی به پیمانکاران خدمت رسانی به مردم برای تسریع در اجرای پروژه های راهسازی را بیش از هر مسئله دیگر مورد توجه قرار داده است.
وی با بیان اینکه هیچ پروژهای در حوزه عمرانی راه در محورهای این استان متوقف نیست، ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی استان با در نظر گرفتن عدالت توزیع اعتبارات سعی دارد تا همه بزرگراهها و محورهای اصلی در حال اجرا را تکمیل و آماده بهرهبرداری کند.
مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برای احداث هر کیلومتر بزرگراه در استان ۳۰ تا ۳۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، بیان کرد: با توجه به قطب اقتصادی بودن این استانهای و توسعه اقتصاد دریایی در کریدور جنوب و نقش عمده درآمد جنوب شرق از این استان، ساخت بزرگراه ضرورتی انکارناپذیر است بنابراین تکمیل هر چه سریعتر باند دوم در این منطقه میتواند در تسهیلات و برقراری ترافیک ایمن و توسعه گردشگری و کاهش تلفات ناشی از تصادفات جاده و صرفه جویی در مصرف سوخت هم نقش بسزایی ایفا کند.
اکبری تاکید کرد: از آنجایی که تامین زیرساخت راه در سیستان و بلوچستان موضوع مهمی است و اگر به دنبال توسعه بخشهای مختلف استان هستیم، توجه به حوزه راهها و جادههای استان بسیار حائز اهمیت است این اداره کل بنا دارد تا پایان سالجاری علاوه بر بهره برداری از حدود ۸۰ کیلومتر بزرگراه، عملیات اجرایی ۱۵۰ کیلومتر باند دوم دیگر را نیز آغاز کند.
وی بیان اینکه توسعه سیستان و بلوچستان امکان پذیر نخواهد بود مگر شبکه بزرگراهی آن در قالب کریدور شمال - جنوب وشرق به غرب کامل شود، گفت: تعامل و همدلی مسئولان استانی با راهبری استاندار کاملا در روند پیشرفت برنامه ها و پروژه های استان مشهود است و این اقدام منجر به جهش در راه های ترانزیتی این خطه شده است به طوری که در سال جاری تنها شهر یزرگراهی استان برقرار شد و سال آینده نیز بزرگترین پروژه بزرگراهی استان یعنی زابل- زاهدان نیز آماده بهره برداری می شود.