شناسهٔ خبر: 156651 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل بانک مسکن خبر داد؛

سود سپرده ۲ میلیارد دلاری صرف نهضت ملی مسکن می‌شود

بانک مسکن مدیرعامل بانک‌مسکن با تاکید بر اینکه وام ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی با اولویت به طرح‌های حمل و نقلی تخصیص خواهد یافت گفت: سود سپرده ۲ میلیارد دلاری صرف نهضت ملی مسکن می‌شود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیدعباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن در نشست امضای قرارداد سپرده‌گذاری  ۲ میلیارد دلاری به منظور حمایت از طرح نهضت ملی مسکن با تاکید بر تخصیص وام با اولویت پرداخت وام به طرح‌های حمل ونقلی و پرداخت مابه التفاوت سود برای حمایت از اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن، گفت: با تلاش‌های دولت و مجموعه وزارت راه و شهرسازی، صندوق توسعه ملی، وام ۲ میلیارد دلاری را در اختیار بانک مسکن قرار داده است و مقرر است این تسهیلات با اولویت به طرح‌های حمل ونقلی اختصاص یابد و سود حاصل از این تسهیلات برای طرح نهضت ملی مسکن هزینه شود.

هدایت وام صندوق توسعه ملی به مسکن و ساخت و ساز

حسینی توضیح داد: بانک مسکن این وام‌ها را به سمت حمایت از مسکن و ساخت و ساز هدایت می‌کند.

وی یادآور شد: امروز شاهد اراده دولت برای تحقق قانون جهش تولید مسکن و رونق ساخت و ساز در کشور هستیم و این تلاش را در تشکیل جلسات منظم شورای عالی مسکن به ریاست رییس جمهوری، شاهدیم که نتایج آن منجر به چنین تصمیمی در عالی‌ترین سطوح کشور شده است.

 مدیرعامل بانک مسکن با اعلام این مطلب که تاکنون ۳۲۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن، تسهیلات نهضت ملی را دریافت کرده اند، افزود: بانک مسکن در اجرای طرح نهضت ملی مسکن پیشرو است. با توجه به اینکه نهضت ملی مسکن آبادانی را در کشور ایجاد می‌کند تصمیم گرفته شده است تا این سپرده گذاری و تسهیلات 2 میلیارددلاری به طرح های حمل و نقلی اختصاص یابد و مابه التفاوت سود برای حمایت از اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن هزینه شود.

تحقق شعار سال با همراهی صندوق توسعه ملی و مجلس

حسینی تصریح کرد: اعتقاد جدی داریم که تحقق شعار سال «رشد اقتصادی و کنترل تورم» با راهکارهایی که دولت در نظر گرفته است و با همراهی صندوق توسعه ملی برای تخصیص این وام قابلیت اجرا خواهد یافت.

وی ادامه داد: با امضای این قرارداد و تخصیص ۲ میلیارد دلار وام به طرح‌های مرتبط با حوزه حمل و نقل، مشارکت و فعالیت فعالان اقتصادی در عرصه‌های مختلف تقویت خواهد شد و با راهکارهای شورای پول و اعتبار در همراهی با دولت، نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن برای تولید مسکن کاهش خواهد یافت تا مابه‌التفاوت سود برای تولید مسکن و اجرای طرح نهضت ملی مسکن هزینه شود.

سرمایه بانک مسکن ۱۰۰ هزار میلیاردتومان افزایش می‌یابد

حسینی گفت: در قانون بودجه نیز سرمایه بانک مسکن ۱۰۰ هزار میلیاردتومان افزایش داده است که این افزایش در کنار این وام می‌تواند راهکارهای موثری در اجرای طرح‌های دولت در بخش مسکن و سایر طرح های حمل و نقلی باشد.