شناسهٔ خبر: 156662 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طرح بهسازی ۲۶ کیلومتر از بزرگراه قم- اراک اجرایی شد

خبر رئیس اداره نگهداری راههای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم گفت: با تخصیص اعتباری افزون بر ۱۱۵۰ میلیارد ریال، طرح بهسازی ۲۶کیلومتر از بزرگراه قم- اراک (دردوباند رفت و برگشت) آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه وشهرسازی ازاستان قم، محمد معارف وند، رئیس اداره نگهداری راه‌های این اداره کل از آغاز عملیات اجرایی طرح بهسازی بزرگراه قم- اراک خبر داد.

وی ضمن اعلام خبر فوق، افزود: بزرگراه قم- اراک، در زمره مهم‌ترین کریدورهای ارتباط جاده‌ای  استان‌های جنوبی و غربی با مرکز کشور است و نقش عمده‌ای در مبادلات صنعت حمل ونقل جاده‌ای دارد.

معارف وند اضافه‌کرد: با عنایت به موقعیت کریدور این بزرگراه که از ترافیک ترکیبی غالباً چشمگیری برخوردارست، اقداماتی در قالب طرح‌های عمران جاده‌ای ( پیمانی- امانی) با هدف صیانت و ارتقا سطح سرویس در آن صورت می‌گیرد.

وی در خصوص طرح بهسازی ۲۶ کیلومتر از این بزرگراه که در حال اجراست گفت: همچون دیگر پروژه‌های عمران جاده‌ای، قبل از اجرا نسبت به مطالعات میدانی که غالباً با هماهنگی عوامل محترم پلیس راه صورت می‌گیرد، اقدام و سپس تمهیدات اجرایی آن فراهم می‌شود.

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم در ادامه به مشخصات فنی طرح بهسازی این بزرگراه پرداخت و اظهار داشت: با توجه به بازدیدها و مطالعات میدانی صورت‌گرفته، جهت اجرای طرح بهسازی آنکه دردوباند عملیاتی شده، اقداماتی در قالب درزگیری با قیر پلیمری، تراش آسفالت، اجرای ماسه آسفالت ریگلاژی و روکش آسفالت (بیندر و توپکا) اجرا می‌شود.

محمد معارف وند میزان اعتبار تخصیصی این پروژه را بیش از ۱۱۵۰ میلیارد ریال (۱۱۵ میلیارد تومان) عنوان و افزود: تمامی هزینه طرح به‌صورت ملی و از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای تأمین شده‌است.

وی در بخش دیگری از این خبر به بازه زمانی پروژه اشاره و تصریح‌کرد: برآورد زمانی پروژه بهسازی بزرگراه قم- اراک که از آذرماه سال جاری عملیات اجرایی آن آغاز شده یکساله و در صورت مساعد بودن شرایط جوی، انشا... ظرف مدت کمتری تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

معارف وند در خاتمه ضمن تأکید بر ضرورت رعایت جامع مقررات توسط کاربران جاده‌ای یادآور شد: تعامل و همکاری مترددین با عوامل اجرایی پروژه‌های عمران جاده‌ای، ضمن کاهش حوادث محتمله، موجب تسریع درروند اجرایی طرح می‌شود.