شناسهٔ خبر: 156694 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

صدور۲۱۰ پروانه در محدوده بافت‌های فرسوده شهری گیلان

محمدرضا فلاحتگر مدیرکل راه وشهرسازی گیلان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱۰ پروانه ساخت مشتمل بر ۷۹۲ واحد در محدوده بافت‌های فرسوده شهری استان گیلان صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی (گیلان)، محمدرضا فلاحتگر مدیرکل راه‌وشهرسازی گیلان با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین طرح‌های دولت برای بهبود وضعیت مسکن، نوسازی و اقدام به احیای بافت فرسوده‌ی شهری است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱۰ پروانه ساخت مربوط به محدوده بافت فرسوده شهری در ۱۸ شهر استان مشتمل بر ۷۹۲ واحد صادر شد.

وی تصریح‌کرد: در استان گیلان از مجموع ۵۶ شهر، ۳۰ شهر دارای محدوده‌های مصوب ناکارآمد شهری با مساحتی بالغ بر ۵۳۴۶ هکتار و ۳۰ شهر دارای محدوده بافت فرسوده به مساحت ۲۶۷۱ هکتار است.

فلاح تگر افزود: همچنین ۳ شهر دارای محدوده سکونتگاه‌های غیررسمی با مساحت ۱۵۳۸ هکتار و ۶ شهر با مساحت ۱۱۳۷ هکتار دارای محدوده بافت تاریخی است.

مدیرکل راه‌وشهرسازی گیلان با تأکید بر اینکه موضوع بازآفرینی، مبحثی فرابخشی بوده و تحقق اهداف و برنامه‌های آن نیازمند هماهنگی و همدلی همه‌ی دستگاه‌های اجرایی استان است، عنوان کرد: خوشبختانه در این حوزه همکاری و هماهنگی مؤثری در بیشتر بخش‌ها و دستگاه‌های مرتبط در استان وجود دارد.

وی با اشاره به بخشی از اقدامات انجام شده در این حوزه گفت: برگزاری جلسات ستاد بازآفرینی استانی و شهرستانی، راه اندازی جریان بازآفرینی در محلات، مشخص کردن محلات هدف بازآفرینی بخشی از برنامه‌های استان در سال‌های اخیر بوده است.

دبیر ستاد بازآفرینی شهری گیلان اضافه‌کرد: توانمندسازی محلات ناکارآمد با انجام اقدامات آموزشی، فرهنگی و هنری، جلب مشارکت انجمن‌های مردم‌نهاد و تلاش برای جذب اعتبار و ارائه تسهیلات در بافت‌های فرسوده بخش دیگری از اقدامات انجام شده در استان می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بخشنامه‌های تشویقی دولت در راستای سیاست‌های کلان کشور و مدیریت شهری شاهد ارتقای ساخت و ساز و نوسازی بافت فرسوده هستیم هرچند باتوجه به شرایط و امکانات با هدف مطلوب فاصله داریم.

محمدرضا فلاحتگر در پایان گفت: از ابتدای سال جاری ۶ جلسه ستاد بازآفرینی شهری در شهرستان‌های استان گیلان تشکیل شده که ۴۵ مصوبه در پی داشته است.

همچنین از ابتدای سال جاری یک جلسه ستاد بازآفرینی شهری در استان گیلان تشکیل شده که جمعاً ۱۰ مصوبه کلی در پی داشته است.