شناسهٔ خبر: 156698 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افتتاح ۱۶ هزار میلیارد ریال طرح عمرانی در آذربایجان غربی همزمان با دهه فجر

دکتر حمزه لو مدیرکل راه وشهرسازی آذربایجان غربی گفت: همزمان با دهه فجر ۱۶ هزار و ۱۳۴ میلیارد ریال طرح در حوزه راه وشهرسازی آذربایجان غربی به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، سید محسن حمزه‌لو در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: اعتبار هزینه شده برای طرح‌های عمرانی شامل ۲۷ طرح حوزه مسکن، راه و ساختمان‌های دولتی بوده و در دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه‌داد: در حوزه مسکن هفت طرح با پنج‌هزار و ۱۱۶ میلیارد ریال، در حوزه راه ۱۳ طرح با ۱۰ هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و در بخش ساختمان‌های دولتی هفت طرح عمرانی با ۵۳۸ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده، به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل راه وشهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به طرح‌های آماده کلنگ‌زنی، گفت: در این بخش نیز هفت طرح با ۱۰ هزار و ۵۸۷ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده کلنگ‌زنی می‌گردد.

حمزه‌لو افزود: در بخش پروژه‌های آماده کلنگ‌زنی ۶ طرح با ۱۰ هزار و ۵۸۷ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده در حوزه مسکن و یک طرح با ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده در حوزه راه کلنگ‌زنی می‌گردد.

وی با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم در بخش راه، بیان کرد: در بخش احداث راه ۲۹۴ کیلومتر با ۷۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده در این بخش به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل راه وشهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به عملکرد حوزه مسکن در دولت سیزدهم بیان کرد: در این بخش ۶ هزار و ۱۵۲ واحد مسکن حمایتی به بهره برداری رسیده است.

حمزه‌لو افزود: در بخش نوسازی مسکن در دولت سیزدهم ۱۲ هزار و ۳۹۲ واحد در محدوده‌های بازآفرینی شهری نوسازی شده‌است.

وی بیان کرد: همچنین در راستای بهسازی معابر شهری و توسعه رفاه اجتماعی چهار هزار و ۴۶۷ تن قیر رایگان به ارزش ۴۱۹ میلیارد ریال جهت آسفالت معابر محلات هدف در اختیار شهرداری‌های آذربایجان غربی قرار گرفته است.

مدیرکل راه وشهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به تعیین تکلیف نواقص آزاد راه ارومیه_تبریز، گفت: با ورود سرمایه‌گذار بخش خصوصی و پس از انجام نقل و انتقالات از پیمانکار قبلی به پیمانکار بخش خصوصی، اولویت راه و شهرسازی، تکمیل نواقص قطعات یک و ۲ و شروع عملیات اجرایی قطعه ۳ این آزاد راه است.

حمزه‌لو افزود: برگزاری میز خدمت راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی، ملاقات مردمی، غبارروبی مزار شهدا و برگزاری جشن‌ها و مراسمات فرهنگی، ورزشی، هنری در اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی از دیگر مراسمات دهه فجر امسال اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی به‌شمار می‌رود.