شناسهٔ خبر: 156699 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اخذ پروانه نوسازی برای ۴۵ واحد مسکونی توسط مالکان در بافت فرسوده شهرستان فریدن

فرجی اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدن و بوئین میاندشت گفت: از سال ۱۴۰۰ تا کنون مالکان در بافت فرسوده این شهرستان پروانه نوسازی برای ۴۵ واحد فرسوده اخذ کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ عبدالرضا فرجی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدن و بوئین میاندشت با اشاره به‌ضرورت نوسازی بافت‌های فرسوده اظهار کرد: وجود بناهای ناپایدار در بافت‌های فرسوده جان ساکنان را تهدید می‌کند، بنابراین نوسازی فرصتی است که می‌توان از آن بهره برد و به تولید مسکن رسید.  

وی افزود: نوسازی بافت فرسوده سبب زیباتر شدن محیط شهر، ساخت خانه‌های مقاوم، امکانات رفاهی بیشتر و آسایش ساکنین، بازتر شدن محیط گذرگاه‌ها و افزایش سرمایه مالکین خواهد شد.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدن و بوئین میاندشت بیان کرد: شهرِ داران مرکز شهرستان فریدن است که در شمال غربی استان اصفهان و در فاصله ۱۲۹ کیلومتری مرکز استان (شهر اصفهان) واقع شده است و شهرهای خوانسار، فریدون‌شهر و چادگان نیز به‌ترتیب در ۴۰ کیلومتری شمال غرب، ۳۸ کیلومتری جنوب غرب و ۳۲ کیلومتری جنوب شرق این شهر قرار دارند.   

وی ادامه‌داد: شهرستان فریدن دارای ۲ شهرداران و دامنه می‌باشد که مساحت محدوده این شهرها به‌ترتیب ۶۴۲ هکتار و ۲۶۶ هکتار است و محدوده بافت فرسوده این شهرها نیز ۴۸ هکتار و ۵۰ هکتار است.  

فرجی با بیان اینکه در شهرستان فریدن نوسازی ۵۰ واحد در برنامه قرار دارد که ۳۵ واحد در برنامه شهرداران و ۱۵ واحد در برنامه شهر دامنه است گفت: در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ مالکان در بافت فرسوده این شهرستان پروانه نوسازی برای ۳۳ واحد فرسوده و در سال جاری برای ۱۲ واحد فرسوده اخذ کردند.