شناسهٔ خبر: 156740 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عملیات آماده سازی سایت ۱۱۰ هکتاری طرح نهضت ملی مسکن سیب و سوران آغاز شد

سیستان عملیات آماده سازی سایت ۱۱۰هکتاری طرح نهضت ملی مسکن شهرستان سیب و سوران با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، مدیران کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و جمعی از مسئولان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، عطاء اله اکبری مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان در حاشیه مراسم عملیات آماده سازی سایت ۱۱۰هکتاری طرح نهضت ملی مسکن شهرستان سیب و سوران گفت: با توجه به اهمیت‌ موضوع طرح نهضت ملی مسکن و اجرای سریع و با کیفیت واحدهای مسکونی آن عملیات آماده سازی این سایت بزرگ طرح نهضت ملی مسکن با اعتبار ۹۰ میلیارد تومان با پیمانکاری شهرداری سیب و سوران آغاز شد.

اکبری افزود: تاکنون هزار و ۳۰۰ قطعه زمین ۲۶۰ متر مربعی برای ساخت واحدهای ویلایی طرح نهضت ملی مسکن سیب و سوران توسط این اداره کل تامین شده است.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس آخرین آمار تاکنون ۶۰۰ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان برای ساخت واحد ویلایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به پروژه ها وصل شده اند و این روند همچنان با قوت ادامه دارد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سیاست اصلی وزارت راه و شهرسازی ساخت واحدهای یک طبقه حیاط دار در شهرهای واجد شرایط است، افزود: ساخت واحدهای ویلایی ضمن داشتن مزایایی همچون هزینه‌ و مدت زمان کمتر در ساخت با معماری سنتی منطقه ما همخوانی و سازگاری بیشتری دارد.

اکبری با بیان اینکه تمامی متقاضیان واجد شرایط سیب و سوران می‌توانند از زمین رایگان برای ساخت واحدهای ویلایی طرح نهضت ملی مسکن بهره‌مند شوند، تصریح کرد: در افق چهار سال طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان ساخت یک‌هزار و ۴۲۴ واحد مسکونی ویلایی پیش بینی شده است که تمامی اراضی مورد نیاز آن توسط این اداره کل تامین شده است.

عملیات آماده سازی سایت ۱۱۰ هکتاری طرح نهضت ملی مسکن سیب و سوران آغاز شد