شناسهٔ خبر: 156749 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به همت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران:

برگزاری نخستین جشنواره ملی عکس «راه و همراه»

مازندران رئیس روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران از برگزاری نخستین جشنواره ملی عکس "راه و همراه" با موضوع جاده های مازندران و خدمات راهداران استان با هدف ثبت و معرفی جاذبه‌های راه‌های استان، تبیین خدمات راهداران مازندران و چالش‌های مرتبط با راه‌ها و محورهای مواصلاتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، رضا افضلی گفت: این جشنواره برای نخستین‌بار در مازندران برگزار می‌شود و گستره جغرافیایی آن راه‌های موجود در محدوده مرزهای استان را در بر می‌گیرد اما همه عکاسان کشور امکان شرکت در این رویداد را دارند.

وی افزود: نگاهی به فعالیت راهداران و نقش آن‌ها در بازگشایی راه‌ها، پرداختن به موضوع تجاوز به حریم قانونی راه‌ها و پیامدهای مخرب آن، تخریب و سرقت علائم نصب شده در راه‌ها، توجه به حفظ مبلمان جاده‌ای برای زیباسازی و پاک‌سازی حریم راه‌ها، حفظ و نگهداری از بناهای موجود در راه‌ها از جمله پل‌ها و دیوارها، نقش راه به‌عنوان محور توسعه در جذب گردشگر، نگاهی به توسعه و ارتقا راه‌ها و اثرات مثبت آن، نگاهی به معضل ترافیک در محورهای مواصلاتی، ریختن زباله و نخاله در حاشیه راه‌ها، نگاهی به توسعه و ارتقا راه‌های روستایی و اثرات مثبت آن، مناظر زیبای راه‌های مازندران، مناظر نازیبا و مشکلات بصری موجود در راه‌های استان، ایمنی جاده و مسئولیت مردم در این زمینه و حمل و نقل همگانی موضوع‌هایی هستند که عکاسان سراسر کشور می‌توانند آثارشان را در این محورها به دبیرخانه جشنواره بفرستند.

افضلی درباره مقررات این رویداد خاطرنشان کرد: همه عکاسان کشور می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند و هر عکاس مجاز است که حداکثر ۵ قطعه عکس به دبیرخانه بفرستند. با آیت توضیح که همه عکس‌های فرستاده شده باید مربوط به جاده‌های مازندران باشد و اطلاعات مکان و زمان تصویر نیز زیر هر عکس ثبت شود.

وی با بیان این‌که عکس‌های ترکیبی و ساخته شده توسط ابزار گرافیکی پذیرفته نخواهد شد، گفت: عکس‌ها باید با فرمت JPG و با عرض حداقل ۳۰ سانتی‌متر با دقت dpi ۳۰۰ به دبیرخانه فرستاده شود. درج اطلاعات کامل درخواست شده اعم از زمان و مکان دقیق عکس‌ها در جدول مشخصات عکس‌های ارسالی الزامی است و فایل اصلی دیجیتالی عکس باید نزد عکاس موجود باشد.

رئیس روابط عمومی استان افزود: ارسال عکس توسط عکاس به‌منزله قبول مالکیت اثر و اصالت آن تلقی شده و هیچ‌گونه مسئولیتی به عهده دبیرخانه نخواهد بود.

وی در مورد نحوه ارسال آثار گفت: ارسال تصاویر از طریق پیام‌رسان تلگرام به شماره ۰۹۹۹۱۲۸۶۰۷۰ انجام‌می‌شود و آخرین مهلت ارسال آثار ۱۵ بهمن تعیین شده‌است.

افضلی گفت: انتخاب و داور آثار نیز ۱۷ بهمن انجام‌می‌شود و مراسم اختتامیه نیز قرار است ۲۵ بهمن همزمان با گرامیداشت روز جانباز برگزار شود.

وی ادامه‌داد: بر اساس قواعد جشنواره، برگزارکننده مجاز است که آثار منتخب را در نقاط مختلف اعم از داخل یا خارج کشور به نمایش بگذارد و از این آثار در انتشارات خود با ذکر نام عکاس استفاده و چنانچه این امر منجر به کسب درآمدی شود، برگزارکننده مطابق تعرفه خود هزینه استفاده از عکس را به صاحبان اثر پرداخت می‌کند.

رئیس روابط عمومی استان گفت: به آثاری که پس از مهلت مقرر به دبیرخانه جشنواره فرستاده شود ترتیب اثر داده نخواهد شد. تکمیل فرم شرکت در جشنواره توسط عکاس و ارسال اثر به‌منزله قبول شرایط و مقررات جشنواره است و تصمیم‌گیری در مورد مسائل پیش‌بینی نشده به عهده برگزارکننده است.

گفتنی است عکاسان علاقه‌مند به شرکت در این جشنواره ملی می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۰۱۱۳۳۳۲۹۵۶۱ و ۰۱۱۳۳۳۲۳۰۱۶ تماس بگیرند.