شناسهٔ خبر: 156754 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۵ روز گذشته توسط راهداران انجام شد؛

برف‌روبی بیش از ۲ هزار کیلومتر از راه‌های خراسان شمالی

برف روبی ۲ هزار و ۲۶۲ کیلومتر از راه‌های اصلی و روستایی خراسان شمالی طی ۵ روز گذشته ( ۴ تا ۸ بهمن) توسط راهداران استان برف روبی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، محمد مشتری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: ۲ هزار و ۲۶۲ کیلومتر از راه‌های اصلی و روستایی خراسان شمالی طی ۵ روز گذشته (۴ تا ۸ بهمن) و مصرف هزار و ۵۲۰ تن توسط راهداران استان برف روبی شد. 

مشتری با اشاره به فعالیت ۲۴۰ راهدار و ۱۷۴ دستگاه ماشین آلات در این مدت افزود: ۱۷۷ راهدار با به کارگیری ۱۳۴ دستگاه ماشین آلات راهداری و هزار و ۲۶۲ تن شن و نمک به برف روبی و یخ‌زدایی در محورهای اصلی اقدام کرده اند. 

وی اظهارکرد: ۸۳۰ کیلومتر از محورهای روستایی نیز با به کارگیری ۶۳ راهدار و ۴۰ دستگاه ماشین آلات و مصرف ۲۵۸ تن شن و نمک برف روبی و یخ‌زدایی شده است. 

وی ادامه داد: بیشترین عملیات برف روبی طی این مدت در محورهای بجنورد-آشخانه (گردنه امین الله) و بجنورد-اسفراین (گردنه اسدلی) اجرا شد. 

این مسئول توصیه کرد: کاربران جاده‌ای برای مطلع شدن از آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی و شرایط جوی قبل از سفر با سامانه گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها تماس بگیرند.