شناسهٔ خبر: 156835 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران:

۱۸۸ هکتار اراضی به محدوده مهستان الحاق می‌شود

خسرو دانشجو دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران از موافقت با الحاق ۱۸۸ هکتار اراضی به محدوده مهستان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت، خبر داد.

خسرو دانشجو دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اعلام برگزاری نوزدهمین جلسه شورا در تشریح جزییات مهمترین تصمیم‌های اخذ شده در این شورا، گفت: در نوزدهمین جلسه شورا با الحاق ۱۸۸ هکتار اراضی به محدوده شهر جدید مهستان (هشتگرد) در راستای طرح نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت موافقت شد.

دانشجو ادامه داد: اراضی ۱۸۸ هکتاری که به مهستان الحاق می‌شود شامل دو قطعه زمین یکی به وسعت ۱۳۸ هکتار و دیگری به وسعت ۵۹ هکتار است. الحاق‌های جدید با هدف تولید مسکن و تامین سرانه‌های خدماتی موردنیاز شهر جدید مهستان انجام شده است.

وی افزود: مهستان به دلیل نزدیکی به دو شهر پرجمعیت کرج و تهران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و با تاکید اعضای شورا، ساخت مسکن در الحاق های جدید باید هرچه سریعتر انجام شود.

دانشجو دستور بعدی بررسی شده در جلسه نوزدهم شورا را به موضوع انتزاع روستای نصرت آباد از حریم شهر الوند مرتبط دانست.

وی توضیح داد: مغایرت.های اساسی مصوبات کمیسیون ماده ۵ تهران در ارتباط با مصوبه پیشین شورا با موضوع مکانیابی ضوابط و مقررات ساخت بناهای بلندمرتبه در محدوده شهر تهران نیز مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته وی، مقرر شد شهرداری تهران با هدف اجرای مصوبه پیشین شورا در این زمینه، هرچه سریع‌تر نقشه‌های پهنه‌ها و راسته‌های بلندمرتبه سازی را به همراه ضوابط و مقررات پیشنهادی به دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ارایه دهد.