شناسهٔ خبر: 156847 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۱۰ ماهه سال‌جاری انجام شد؛

تردد بیش از یک میلیون مسافر از پایانه مرزی خسروی استان کرمانشاه

سید شهرام کهریزی مدیرکل کرمانشاه سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: طی ۱۰ ماهه سال‌جاری بیش از یک مسافر خارجی و ایرانی از پایانه مرزی خسروی تردد کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه)، سید شهرام کهریزی گفت: طی ۱۰ ماهه سال‌جاری یک میلیون ۱۸۲ هزار مسافر از پایانه مرزی خسروی در شهرستان قصرشیرین تردد کرده اند.

وی گفت: تردد خروجی مسافر ایرانی طی ۱۰ ماهه سال‌جاری در پایانه مرزی خسروی ۵۷۵ هزار نفر بوده است و تعداد مسافر ایرانی ورودی از این پایانه مرزی خسروی ۵۰۲ هزار نفر بوده است که بیشترین تردد ورودی و خروجی مسافران ایرانی در شهریور ماه سال‌جاری و ایام اربعین حسینی صورت گرفته است.

وی درباره تردد مسافر اتباع خارجی از پایانه مرزی خسروی طی ۱۰ ماهه سال‌جاری گفت: ۵۲ هزار مسافر خارجی از پایانه مرزی خسروی وارد کشور شده اند و تعداد مسافران اتباع خارجی که از پایانه مرزی خسروی خارج شده اند ۵۲ هزار و ۸۱۴ نفر است.

وی گفت: مجموع تردد ورودی و خروجی از پایانه مرزی خسروی در مجموع یک میلیون ۱۸۲ هزار نفر، که تردد ورودی ۵۵۴ هزار و ۷۶۳ نفر و مجموع ۶۳۷ هزار ۸۱۴ نفر است.

کهریزی در پایان افزود: پایانه مرزی خسروی در شهرستان مرزی قصرشیرین در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است که خسروی به منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد پایتخت عراق و از این طریق به کشور سوریه و در نهایت به حلب و سپس ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.