شناسهٔ خبر: 156848 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای سال جاری تا کنون انجام شد؛

۲۷۵ مصوبه برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در گلستان

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون، در کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمینی و محیط زیست استان گلستان، ۲۷۵ دستور کار برای ارتقا اقتصاد و افزایش اشتغال در استان تصویب شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اظهار کرد: در جلسات کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمینی و محیط زیست استان گلستان که از ابتدای سال ۱۴۰۲ برگزار شد، طرح های مختلف احداث و توسعه واحدهای گلخانه‌ای، دامداری، باغبانی و توسعه فعالیت‌های گردشگری و صنعت و معدن مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با تصویب این پروژه‌ها زمینه اشتغال برای هزار و ۷ نفر از مردم استان ایجاد می شود، گفت: میزان سرمایه گذاری در طرح های بررسی شده در این کارگروه بیش از ۴۹۴ میلیارد ریال برآورد شده است.

ملک ادامه داد: طرح های مذکور پیش از مطرح شدن در کارگروه امور زیربنایی استان، در کمیته های تخصصی کارگروه که متشکل از دستگاه های عضو است، در اداره کل راه و شهرسازی بررسی می شود.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان افزود: چنانچه طرحی در کمیته تخصصی کارگروه با مخالفت روبرو شد، در کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمینی و محیط زیست استان مطرح و نظرات کارشناسی برای تایید یا رد آن توسط اعضای کارگروه اتخاذ می شود.

وی در انتها با تاکید بر رویکرد دولت سیزدهم مبنی بر بررسی طرح های ارسالی در کمترین زمان، گفت: با تصویب این طرح ها بستر های لازم برای تحقق شعار سال ایجاد شده، و با مهار تورم و رشد تولید زمینه اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی در استان برای هم استانی های گرامی فراهم می شود.