شناسهٔ خبر: 156880 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ایمنی راه استان عنوان کرد؛

روشنایی ۱۸ کیلومتر از راه‌های مازندران

مازندران رئیس اداره ایمنی راه اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان مازندران عنوان کرد: با هدف ارتقاء ایمنی و کاهش تصادفات و سوانح رانندگی ۱۸ کیلومتر از راه های مازندران روشن می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از مازندران، محسن یمینی افزود: مهمترین کارکرد سیستم های روشنایی ایجاد دید آسان و دقیق، امکان تشخیص وسایل نقلیه در فاصله مناسب، تشخیص به موقع موانع، علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی در محورهاست.

وی به عملیات ایمن سازی این اداره کل در سطح محورهای استان در قالب احداث روشنایی اشاره و خاطر نشان کرد: عملیات احداث روشنایی در محورهای ارتباطی کمربندی جنوبی بابل به طول ۱۶ کیلومتر ، و محور قائمشهر  به کیاکلا به طول۲کیلومتر به اجرا در می آید.

رئیس اداره ایمنی راه گفت: حداقل مقدار مورد نیاز روشنایی سطح راه بستگی به نوع آن، سرعت و حجم ترافیک شبانه راه، وضعیت مکان‌های اطراف راه و کاربری آن و همچنین میزان عبور و مرور عابرین پیاده دارد.

یمینی در ادامه به جاده های مازندران اشاره و اظهار کرد: اقبال و استقبال عموم کاربران جاده ای برای تردد از سطح محور ارتباطی استان بالاست ، از این رو امیدواریم شاهد ارتقاء ایمنی کاهش تصادفات و سوانح رانندگی در سطح محور های استان باشیم.

گفتنی است در حال حاضر بیش از ۴۵۰ کیلومتر از راه های ارتباطی مازندران دارای روشنایی اند.