شناسهٔ خبر: 156901 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تخصیص قریب به ۳ هزار تن قیر جهت آسفالت معابر خاکی در استان تهران

تهران رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی استان تهران از تخصیص ۲۹۱۴ تن قیر جهت آسفالت معابر خاکی و مضمحل در شهرهای استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)، محمدرضا وفایی نژاد رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی گفت: بر اساس ابلاغ اعتبار موضوع دستورالعمل اجرایی ماده ۷۵ قانون محاسبات کشور (سال مالی ۱۴۰۱) و از محل بند ز تبصره یک قانون بودجه سال ۱۴۰۱ طی دو مرحله ۲۹۱۴ تن قیر از طریق شرکت بازآفرینی شهری ایران بر اساس تفاهم نامه اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با ۱۳ شهرداری استان جهت آسفالت معابر خاکی و مضمحل تحویل شده است که با پایش های انجام شده شهرداریها حتی بیش از این میزان هم اقدام به آسفالت معابر هدف کرده اند.

وی گفت: در تفاهم نامه اولیه میزان قیر ۳۷۹۰ تن بوده است که نهایتا ۲۹۱۴ تن قیر با توجه به مستندات ارائه شده توسط شهرداری‌ها جذب شد.

وفایی نژاد گفت: شهرهای اول تا پنجم در تخصیص قیر و آسفالت محلات هدف به ترتیب تهران، پیشوا، رباط کریم، ملارد و نسیم شهر بوده است و پس از این شهرها شهرداری‌های گلستان، قرچک، بومهن، حسن آباد، وحیدیه، پاکدشت، شاهد شهر و باقر شهر نیز موفق به این امر شدند.

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی استان تهران افزایش کیفیت زندگی و رشد سرمایه اجتماعی در محلات هدف را مهمترین دستاورد آسفالت معابر مضمحل و خاکی عنوان و خاطر نشان کرد: با همت شهرداران در سال بعد نیز می‌توانیم آمار خوبی را ثبت کنیم و کیفیت زندگی را در محلات ناکارآمد شهری ارتقاء ببخشیم.