شناسهٔ خبر: 156903 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آشکارسازی بیش از ۲۰ هزار تابلو و علائم در سطح محورهای خراسان جنوبی

تابلو ایمنی خراسان جنوبی.jpg رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از پاکسازی و آشکارسازی ۲۰۲۳۵ عدد تابلو و علائم در محورهای مواصلاتی استان از ابتدای سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی)، سجاد احمدی، رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: نوسازی و بازسازی تابلو و علائم ایمنی در محورهای مواصلاتی استان از ابتدای سال تاکنون با هدف ارتقا سطح ایمنی و سهولت تردد وسایل نقلیه و کاهش تصادفات انجام شده است.

وی افزود: در همین راستا در محورهای مواصلاتی استان احداث و نوسازی ۷۵۰۰ عدد تابلوی علائم اخطاری و انتظامی و هدایت مسیر، بازسازی و تعمیر ۱۴۴۰۰ تابلوی علائم و تهیه و نصب تابلو اطلاعاتی به میزان ۷۶۰ مترمربع از ابتدای سال تاکنون توسط اکیپ‌های راهداری انجام شده است.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین اقداماتی از جمله پاکسازی و شستشوی ۲۰۲۳۵ عدد انواع تابلوی علائم اخطاری و انتظامی و هدایت مسیر، جمع آوری و اصلاح ۲۳۵۰ عدد گاردریل آسیب دیده و ۱۳۴ کیلومتر اصلاح شیب شیروانی و ترانشه برداری برای ارتقاء ایمنی محورهای مواصلاتی استان صورت گرفته است.

وی اذعان کرد: آشکارسازی نقاط پرتصادف به‌عنوان یکی از روش‌های کاهش سوانح رانندگی و افزایش ایمنی تردد بوده که با عنایت به شناسایی نقاط پرحادثه استان از سنوات گذشته اقدامات مؤثری در خصوص رفع این نقاط صورت گرفته که، توانسته در جهت کاهش تصادفات و سوانح رانندگی نقش بسیار مؤثری ایفا کند.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی آموزش و فرهنگ سازی را از جمله عوامل موثر در جهت کاهش تصادفات نام برد و خاطرنشان کرد: می توان با بکارگیری تمهیدات کنترل و نظارت، تبلیغات کافی، اطلاع رسانی عمومی، آموزش فراگیر، راهنمایی و ارشاد گامی به سوی ارتقاء‌ و اعتلای فرهنگ ایمنی و به تبع آن کاهش سوانح رانندگی برداریم.