شناسهٔ خبر: 156973 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری:

صدور پروانه نوسازی برای ۶۰ هزار واحد مسکونی از ابتدای سال

آیینی مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: از ابتدای سال تا کنون برای ۶۰ هزار واحد مسکونی پروانه نوسازی صادر شده و تا پایان سال، آمار ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده کشور به رقم  ۲۴۰ هزار واحد مسکن خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد آئینی در حاشیه نشست تخصصی "پایش عملکرد استان‌ها در نهضت ملی برای مسکن" و در کارگاه آموزشی با موضوع " بازآفرینی شهری" با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون برای قریب به ۶۰ هزار واحد مسکونی پروانه نوسازی صادر شده است، به طوری که در آستانه رکوردزنی این آمار در تاریخ نوسازی مسکن هستیم، بیان کرد: از ابتدای شروع نهضت ملی مسکن در کشور تا روز دهم بهمن ماه سال جاری، ۲۱۶ هزار و ۱۱۲واحد پروانه ساختمانی در بافت‌های فرسوده توسط شهرداری‌ها صادر شده است.

آئینی با بیان اینکه استانداران و فرمانداران در حوزه بازآفرینی شهری نقش خیلی موثری دارند، عنوان کرد: استانداران و فرمانداران در جلسات تخصصی با شهرداران بستر اجرایی شدن بسته‌های تشویقی نوسازی در بافت‌های فرسوده را فراهم کنند.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با تاکید بر اینکه شهرداران در محلات هدف بازآفرینی شهری باید نهایت همکاری و مساعدت لازم را انجام دهند، اظهار کرد:  شهرداری‌ها در ثبت پروانه ساختمانی به طور کامل و بدون نقص در سامانه مدیریت دبیرخانه ستادملی بازآفرینی شهری. اهتمام داشته باشند.

آئینی با اشاره به اینکه پروژه‌های بازآفرینی به صورت اقدام مشترک با شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی باید ویژه باشد، گفت: پروژه‌های بازآفرینی شهری به صورت اقدام مشترک باید به ارتقای کیفیت زندگی ساکنین در بافت‌های ناکارآمد شهری کمک کند.

مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: مهمترین هدف از اجرای پروژه‌های بازآفرینی، ارتقاء آرامش و امنیت خاطر هموطنان و ساکنان دربافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری است. بنابراین، بیش از هر چیز اهتمام بیشتر به نوسازی مسکن توسط شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های دولتی است و حمایت اهرمی شرکت بازآفرینی شهری ایران به عنوان دبیرخانه ستادملی بازآفرینی شهری پایدار از شهرداری ها و سایر دستگاه‌ها، منوط به میزان توفیق آنها در نوسازی مسکن و صدور پروانه نوسازی است .