شناسهٔ خبر: 156977 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در بیست و هشتمین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان اصفهان انجام شد؛

رسیدگی به مبحث نوسازی در بافت فرسوده شهرستان ورزنه

شورای اصفهان در بیست و هشتمین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان اصفهان مبحث بازآفرینی شهری و چالش‌های نوسازی بافت فرسوده شهرستان ورزنه مطرح و بصورت ویژه مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ بیست و هشتمین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان اصفهان به ریاست سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان و با حضور علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان و سایر اعضاء برگزار شد.  

در این نشست، شهرداری ورزنه در خصوص پروانه های صادر شده در بافت فرسوده و پیشنهادات بسته های تشویقی احداث مسکن در بافت، گزارشاتی را ارائه کرد که با همفکری اعضای ستاد بررسی و تصمیم‌گیری شد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این جلسه پیرامون مباحث مطرح شده اظهار کرد: در این جلسه به صورت ریزبینانه وضعیت بافت فرسوده و اقدامات به عمل آمده در راستای بازآفرینی شهری شهرستان ورزنه مورد سیدگی قرار گرفت.  

وی با بیان اینکه شهرستان ورزنه در سال ۱۴۰۰ از شهرستان اصفهان مستقل شد، گفت: این شهرستان از شمال با شهرستان نائین و شهرستان کوهپایه، از شرق با استان یزد، از غرب با شهرستان هرند، از جنوب با شهرستان جرقویه همسایه است و دارای ۲ بخش مرکزی و رودشت، یک شهر به نام ورزنه، ۱۳ روستا و چهار دهستان است.  

قاری قرآن بیان کرد: مساحت محدوده شهر ورزنه ۳۴۲ هکتار و مساحت بافت فرسوده این شهر ۶۱.۷ هکتار است همچنین در شهر ورزنه نوسازی ۷۷ واحد فرسوده در برنامه قرار دارد.  

وی در خصوص پروانه های نوسازی صادر شده برای نوسازی منازل فرسوده عنوان کرد: در سال ۱۴۰۰-۱۴۰۱ مالکان در بافت فرسوده شهر ورزنه پروانه نوسازی برای ۳۷ واحد فرسوده و در سالجاری برای ۱۱ واحد فرسوده اخذ کردند.  
گفتنی است: در شهر ورزنه ۲ محدوده به عنوان محلات هدف در حوزه بازآفرینی تعیین شده است، محله «کهندژ» دارای مصوبه و «محله بالا» دارای مصوبه ستاد بازآفرینی شهرستان بوده و در حال پیگیری مراحل قانونی به منظور تصویب در ستاد استانی است.