شناسهٔ خبر: 156978 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در یکصد و شانزدهمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان؛

مشکلات اجرایی طرح های حمایتی تولید مسکن در شهرستان ورزنه رسیدگی شد

شورای اصفهان در یکصد و شانزدهمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان وضعیت طرح های حمایتی تولید مسکن در شهرستان ورزنه شامل مباحث مرتبط با تامین زمین، مراحل ساخت پروژه‌ها، تحویل به متقاضیان، خدمات زیربنایی و ... رسیدگی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ یکصد و شانزدهمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان به ریاست سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان و با حضور علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان، مدیران کل سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط و دیگر اعضا برگزار شد.  

در این نشست چهار دستور کار مورد بررسی قرار گرفت و وضعیت طرح نهضت ملی مسکن شهرستان ورزنه به صورت ویژه بررسی و ضمن ارائه گزارشی از سوی فرماندار این شهرستان، در راستای رفع موانع اجرایی تصمیماتی اتخاذ شد.  

در ادامه ضمن ارائه گزارشی از سوی شرکت‌ عمران شهر جدید بهارستان در خصوص اراضی مستعد مسکن، شورای فنی استان و بنیاد شهید و امور ایثارگران به ترتیب در خصوص پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن استان و تامین مسکن ایثارگران گزارشاتی را ارائه کردند که با همفکری اعضا مورد رسیدگی قرار گرفت.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این جلسه در خصوص مباحثی که مطرح شد اظهار کرد: مطابق با گزارشاتی که ارائه شد بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ نفر برای طرح نهضت ملی مسکن ورزنه اقدام به ثبت نام کردند که از این تعداد افزون بر ۲ هزار و ۲۰۰ متقاضی حائز شرایط فعال شناخته شدند.  

وی افزود: در حال حاضر با تلاش های به عمل آمده بیش از ۶۹۰ متقاضی، تخصیص پروژه شدند و تا کنون زمین مورد نیاز برای ساخت افزون بر ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی تامین شده است.  

قاری قرآن در خصوص آخرین وضعیت طرح جوانی جمعیت شهرستان ورزنه بیان کرد: در این شهرستان برای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و ۴ فرزند زیر ۲۰ سال موضوع بند ح تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ در مجموع بیش از ۲۴۰ نفر ثبت نام کردند که برای افزون بر ۲۰۰ متقاضی حائز شرایط تا کنون تخصیص پروژه انجام شده است.  

وی خاطرنشان کرد: به طور کلی در این نشست وضعیت مسکن شهرستان ورزنه به صورت ریزبینانه رسیدگی و با مشورت اعضا اتخاذ تصمیم شد و براین اساس مباحث مرتبط با تامین زمین، مراحل ساخت پروژه‌ها، تحویل به متقاضیان، خدمات زیربنایی و تمامی مباحث مورد نظر در حوزه مسکن بررسی شدند.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: مشکل تامین زمین برای ساخت مسکن ایثارگران در هر شهرستان به تفکیک و براساس جامعه هدف بررسی و تصمیم گیری شد همچنین مسائل مربوط به طرح نهضت ملی مسکن استان مطرح ومورد رسیدگی قرار گرفت.  
گفتنی است در استان اصفهان بیش از ۴۵۲ نفر برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام نمودند که از این تعداد افزون بر ۱۵۴ هزار متقاضی حائز شرایط فعال بوده و بالغ بر ۳۶ هزار متقاضی تخصیص پروژه شدند.