شناسهٔ خبر: 156986 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از سال ۱۴۰۰ تا کنون انجام شد؛

اخذ پروانه نوسازی برای ۴۸ واحد مسکونی توسط مالکان در بافت فرسوده شهرستان ورزنه

فرازبخت اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اصفهان گفت: از سال ۱۴۰۰ تا کنون مالکان در بافت فرسوده شهرستان ورزنه پروانه نوسازی برای ۴۸ واحد فرسوده اخذ کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ محمدهادی فرازبخت رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اصفهان در خصوص وضعیت نوسازی در بافت فرسوده شهرستان ورزنه اظهار کرد: این شهرستان در سال ۱۴۰۰ از شهرستان اصفهان مستقل شد و دارای ۲ بخش مرکزی و رودشت، یک شهر به نام ورزنه، ۱۳ روستا و چهار دهستان است.  

وی افزود: شهرستان ورزنه از شمال با شهرستان نائین و شهرستان کوهپایه، از شرق با استان یزد، از غرب با شهرستان هرند، از جنوب با شهرستان جرقویه همسایه است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اصفهان بیان کرد: مساحت محدوده شهر ورزنه ۳۴۲ هکتار و مساحت بافت فرسوده این شهر ۶۱.۷ هکتار است همچنین در شهر ورزنه نوسازی ۷۷ واحد فرسوده در برنامه قرار دارد.  

وی در خصوص پروانه های نوسازی صادر شده برای نوسازی منازل فرسوده عنوان کرد: در سال ۱۴۰۰-۱۴۰۱ مالکان در بافت فرسوده شهر ورزنه پروانه نوسازی برای ۳۷ واحد فرسوده و در سال جاری برای ۱۱ واحد فرسوده اخذ کردند.  

فرازبخت گفت: در شهر ورزنه ۲ محدوده به عنوان محلات هدف در حوزه بازآفرینی تعیین شده است، محله «کهندژ» دارای مصوبه و «محله بالا» دارای مصوبه ستاد بازآفرینی شهرستان بوده و در حال پیگیری مراحل قانونی به منظور تصویب در ستاد استانی است.