شناسهٔ خبر: 156990 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۱۰ ماه سال جاری محقق شد؛

بهسازی و آسفالت بیش از ۲۸۵ کیلومتر راه روستایی در استان گیلان

راه روستایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: طی ۱۰ماه سال جاری ۷۸.۸ کیلومتر از راه روستایی خاکی، آسفالت و ۱۵۲.۳ کیلومتر راه روستایی آسفالته، روکش شده است.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گیلان)؛  غلامعلی نیک فهم مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان این‌که گیلان ،یکی از قطب‌های مهم سیاحتی در کشور بوده و ساخت پروژه‌های عمرانی در سطح استان، راه‌های روستایی را تبدیل به یک شریان مهم در گیلان کرده است، گفت: توجه به راه‌های روستایی حائز اهمیت است. در د۱۰ ماه سال جاری، ۷۸.۸ کیلومتر راه روستایی ساخته شده که امیدواریم تا پایان سال، طول بیشتری از راه‌ها، برای تردد آسفالت و آماده بهره‌برداری شود.

نیک‌فهم همچنین از روکش آسفالت ۵۴.۵ کیلومتر راه فرعی در گیلان خبر داده و با اشاره به این‌که در حوزه نگهداری راه‌های روستایی، هرچه آسفالت مناسب‌تر باشد، مردم و کاربران تردد امن‌تری خواهند داشت، خاطرنشان کرد: عملکرد آسفالت و روکش انجام گرفته در حوزه‌ راه‌های روستایی و فرعی از ابتدای سال جاری تاکنون به نسبت آمار یکساله‌ سال ۱۴۰۱، پیشرفت قابل تاملی داشت است.

گفتنی است طی ۱۰ ماه سال جاری در ۱.۲۳۱ کیلومتر از راه‌های روستایی استان پروژه‌‎های روکش و آسفالت اجرا شده است که سهم برخورداری راه‌های روستایی از آسفالت در استان گیلان ۶۰/۵ درصد است.