شناسهٔ خبر: 157018 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهره برداری از  ۱۰۲ پروژه اداره کل راهداری سیستان و بلوچستان در دهه فجر

علائم ایمنی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از بهره برداری از ۱۰۲ پروژه این اداره کل با اعتباری بالغ بر ۱۲هزار میلیارد ریال در دهه فجر سال جاری خبر داد. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد با اعلام بهره برداری از ۱۰۲ پروژه این اداره کل با اعتباری بالغ بر ۱۲هزار میلیارد ریال در دهه فجر سال جاری اظهار کرد: این تعداد پروژه شامل روکش آسفالت ۲۲۴ کیلومتر از محورهای اصلی و شریانی و روکش آسفالت ۳۶۸ کیلومتر از محورهای فرعی و روستایی می‌شود که با هدف تأمین ایمنی عبور و مرور، کاهش میزان خرابی راه و افزایش عمر آن، کاهش هزینه های استهلاک وسایل نقلیه و همچنین ایجاد شرایط مناسب برای رسیدن به موقع به مقصد در دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به بهره برداری ۷۹کیلومتر راه روستایی در این ایام گفت: احداث  این میزان از راه‌های روستایی دراستان بی شک تأثیر بسزایی در رفع محرومیت و ارتقای سطح دسترسی خانوار روستایی از راه مناسب آسفالته و شاخص‌های توسعه روستایی خواهد داشت. 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان افزود: رفع ۵ مقطع از نقاط پرتصادف استان، اجرای ۲۸ کیلومتر حفاظ بتنی و فلزی جدید، نصب ۶هزار علائم ایمنی و نصب ۵۰۰ مترمربع تابلو اطلاعاتی نیز در این ایام به بهره برداری می رسد.

کرد با تاکید برخط کشی ۲هزارو ۸۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی تحت پوشش این اداره کل،تصریح کرد: اورهال و بازسازی تعدد ۲۴ دستگاه ماشین آلات راهداری، توسعه سالن مسافری پایانه مرزی میرجاوه واجرای روشنایی نقطه ای در  ۱۶نقطه از محورهای مواصلاتی استان از دیگر اقدامات این اداره کل می باشد که در دهه مبارک فجر، افتتاح می‌شود و مورد بهره برداری قرار می گیرد.