شناسهٔ خبر: 157046 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

قیمت تمام شده ساخت ملاک آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن قم

زنجیرانی فراهانی مدیرکل راه و شهرسازی استان قم مدیر کل راه و شهرسازی استان قم گفت: پروژه های نهضت ملی مسکن با تزریق تدریجی تسهیلات بانکی ۵۵۰ میلیون تومانی و آورده متقاضیان ساخته می شود که سهم آورده متقاضیان براساس قیمت تمام شده ساخت متغیر خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، حسین زنجیرانی فراهانی اظهار کرد: پروژه های نهضت ملی مسکن استان قم در ۱۲ سایت با پیشرفت فیزیکی متغیر، در حال ساخت و اجرا است.

وی افزود: زمان شروع و اتمام پروژه ها طبق قرارداد ابلاغی با سازندگان، توسط ناظرین این اداره کل پایش و  نظارت می شود.

زنجیرانی در خصوص هزینه ساخت واحدهای مسکونی بیان کرد: هزینه ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی با آورده متقاضیان و تسهیلات بانکی تامین می شود.

وی گفت: تسهیلات بانکی، ۵۵۰ میلیون تومان با سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۱۷ ساله به صورت پلکانی خواهد بود که به صورت تدریجی و براساس پیشرفت فیزیکی، به پروژه ها تزریق خواهد شد.

وی با بیان اینکه آورده متقاضیان عدد ثابت و از پیش تعیین شده مانند ۳۲۰میلیون تومان نخواهد بود توضیح داد: ملاک آورده قیمت تمام شده ساخت است که پس از اتمام پروژه، قابلیت محاسبه دارد.

زنجیرانی افزود: هزینه ساخت واحد های طرح نهضت ملی مسکن شامل متراژ خالص واحد بعلاوه مشاعات بر اساس قیمت تمام شده است که پس از کسر مبلغ وام، مابقی هزینه توسط متقاضی و طبق برنامه اعلامی پرداخت می شود.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان قم روند آورده هر سه ماه ۴۰ میلیون تومان تا زمان اتمام پروژه ها ادامه خواهد داشت.

زنجیرانی افزود: دولت در طرح نهضت ملی مسکن دنبال سود نبوده و هیچگونه هزینه بالاسری توسط این اداره کل دریافت نخواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قم در پایان گفت: دولت در تلاش است تا این پروژه را نازلترین و ارزان ترین هزینه و با رعایت استانداردها به مردم تحویل بدهد و از متقاضیان انتظار داریم که با واریز به موقع آورده ها در تسریع عملیات و کاهش هزینه ساخت ما را یاری کنند.