شناسهٔ خبر: 157066 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

۳ هزار و ۶۰۰ هکتار زمین در دولت سیزدهم به محدوده شهرها و روستاهای استان هرمزگان الحاق شد

بذرپاش هرمزگان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۲۸ هزار قطعه زمین در یکصد روستای هرمزگان طی سفر به استان آماده سازی شد، از الحاق ۳ هزار و ۶۰۰ هکتار زمین در دولت سیزدهم به محدوده شهرها و روستاهای این استان برای ساخت مسکن خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز در حاشیه مراسم بهره برداری از ۱۴ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: عملیات نهضت ملی مسکن استان، ۶۶ هزار واحد هدف گذاری شده بود که با سفر استانی رییس جمهور به استان و بیش از ۱۴ هزار واحدی که امروز به مردم تحویل شد، ۲۰ هزار واحد از برنامه ۶۶ هزار واحدی مسکن در استان محقق و تحویل مردم شد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ۲۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن استان نیز در عملیات ساخت و در مراحل مختلف اجرا قرار دارد که بخش عمده ای از این تعداد واحدی که در استان در حال اجراست، توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی احداث می‌شود. همچنین ۱۶ هزار واحد در حوزه خودمالکی در شهرهای استان در حال اجراست.

تحویل ۹ هزار واحد مسکونی در روستاهای هرمزگان طی دولت سیزدهم

بذرپاش توضیح داد: ۱۷ هزار و ۸۰۰ واحد روستایی توسط بنیاد مسکن در دولت سیزدهم در استان هرمزگان هدف گذاری شده بود که تاکنون ۹ هزار واحد به مردم تحویل شده است. باقیمانده نیز در سال آینده تکمیل و تحویل مردم استان خواهد شد.

آماده‌سازی ۲۸ هزار قطعه زمین در بیش از یکصد روستای هرمزگان

وی ادامه داد: امروز در سفر به استان هرمزگان عملیات آماده سازی ۲۸ هزار قطعه زمین در بیش از یکصد روستا و جزیره قشم آغاز شده است که به مرور این ۲۸ هزار قطعه برای ساخت مسکن، تحویل متقاضیان خواهد شد.

بذرپاش گفت: در مجتمع پیامبر اعظم استان هرمزگان نیز که ۶ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی برای ساخت برنامه ریزی شده است، ۱۶۰ واحد مسکونی تکمیل و تحویل شد. مقرر است تا هر ۶ ماه یکبار به تعداد ۵۰۰ واحد تکمیل و تحویل شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: فرآیند اجرای طرح نهضت ملی مسکن فرآیند مناسبی است و بخش عمده ای از پروژه های آغاز شده در مراحل پایانی تکمیل قرار دارند.

وی گفت: در دولت های گذشته تنها ۳۶ هکتار از اراضی به محدوده شهرها و روستاها الحاق شده بود. در دولت سیزدهم بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ هکتار زمین در حوزه شهری و روستایی استان هرمزگان الحاق شده است و این نشان می دهد که عزم دولت برای ساخت مسکن جدی است.

۳ هزار و ۶۰۰ هکتار زمین در دولت سیزدهم به محدوده شهرها و روستاها الحاق شد