شناسهٔ خبر: 157094 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

بنادر و دریانوردی در هفته ای که گذشت؛

تولید ناخالص کشور از اقتصاد دریا افزایش یابد / بهره برداری از ۴۳پروژه بندری و دریایی با اعتبار بیش از ۶۵هزار میلیارد ریال در دهه فجر

بنادر شرق هرمزگان تولید ناخالص کشور از اقتصاد دریا افزایش یابد و بهره برداری از ۴۳پروژه بندری و دریایی با اعتبار بیش از ۶۵هزار میلیارد ریال در دهه فجر مهمترین اخبار حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین عنوانین خبری حوزه بنادر و دریانوردی به شرح زیر است:

تولید ناخالص کشور از اقتصاد دریا افزایش یابد 

رییس جمهور گفت: همه موظفیم رشد اقتصادی تولید را افزایش دهیم؛ در همه حوزه‌ها تولید باید افزایش پیدا کند و کارهای زیرساختی که در استان هرمزگان انجام شده به عنوان یک استان راهبردی برای کشور در حوزه‌های مختلف کارهای خوبی بوده و بازهم باید این وضعیت ادامه پیدا کند.

بهره برداری از ۴۳پروژه بندری و دریایی با اعتبار بیش از ۶۵هزار میلیارد ریال در دهه فجر 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بهره برداری ۴۳ پروژه بندری و دریایی با اعتبار ۶۵۶۶۰ میلیارد ریال در دهه فجر امسال خبر داد.

اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی در راستای تحقق رشد ۳۰ درصدی ترانزیت 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از رشد ۳۰ درصدی ترانزیت نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: این سازمان در دو سطح، چندین پروژه‌ تعریف و اجرا کرد و موفقیت‌هایی نیز در حوزه ترانزیت و جذب کالا و سرمایه گذار حاصل شد.

صرفه‌جویی ۴۴۵۰۰ میلیارد تومانی در ۳۷ پروژه بندری و زیربنایی با اجرای مهندسی ارزش 

مشاور وزیر راه و شهرسازی از انجام مطالعات مهندسی ارزش بر روی ۳۰ پروژه و صرفه‌جویی ۲۲۸۰۰ میلیارد تومانی در سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد و گفت: اتفاق مشابهی در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل بر روی ۷ پروژه انجام شده و ۲۱۷۰۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی به‌همراه داشته است.