شناسهٔ خبر: 157171 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از سال ۱۴۰۰ تا کنون (در دولت سیزدهم) محقق شد؛  

اخذ ۵۹۱ رای قضایی به نفع دولت و بیت المال برای مبارزه با زمین خواری در اصفهان

علیرضا قاری قران / اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از اخذ ۵۹۱ رای قضایی به نفع دولت و بیت المال برای بازپس گیری ۶ هزار و ۲۰۶ هکتار از اراضی ملی استان اصفهان از سال ۱۴۰۰ تا کنون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: با پیگیری‌های حقوقی از سوی این اداره‌کل در راستای رفع تصرف اراضی ملی استان اصفهان و با حمایت جدی دستگاه قضائی در این خصوص، از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۵۹۱ رأی قضائی به نفع دولت و بیت المال اخذ شده‌است.    

وی افزود: این آرا مربوط به پرونده‌های مهم و حساس اختلافی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با متصرفان و زمین‌خوارانِ ۶ هزار و ۲۰۶ هکتار از اراضی ملی در سطح استان اصفهان بوده است که به لطف خدا رأی قطعی قضائی برای رفع تصرف این اراضی صادر شد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: از این میزان آرا صادره له دولت، در سال ۱۴۰۰، ۱۸۹ فقره رأی مربوط به ۴۷۷.۵۱ هکتار اراضی، سال ۱۴۰۱، ۲۱۳ فقره رأی مربوط به پنج‌هزار و ۲۵۱.۲۵ هکتار زمین و در سال ۱۴۰۲ تاکنون ۱۸۹ فقره رأی مربوط به ۴۷۷.۶۰ هکتار زمین دولتی در سطح استان اصفهان بوده است.  

وی اضافه‌کرد: تعداد ۱۹۹ دادخواست خلع ید و قلع و قمع و شکایت رفع تصرف عدوان از سال ۱۴۰۰ تاکنون برای ۲۱۴.۱۶ هکتار از اراضی ملی و دولتی استان اصفهان ثبت شده‌است.  

قاری قرآن گفت: اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با حمایت دستگاه قضائی هیچ مماشات با زمین خواران ندارد و تصرف اراضی ملی به هر بهانه‌ای که صورت گرفته باشد نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضائی و محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به‌همراه ندارد.    

وی با تأکید بر جدیت این اداره‌کل در برخورد با متصرفان اراضی ملی اذعان داشت: اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان نسبت به اشخاصی که اقدام به دست‌اندازی به اراضی ملی می‌کنند به هیچ وجه مسامحه نخواهد کرد.    

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با هشدار به کسانی که به‌صورت غیرمجاز اقدام به احداث بنا در اراضی ملی می‌کنند، گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان از اراضی ملی با آمادگی کامل حفاظت و حراست می‌کند و با هرگونه دخل و تصرف در این اراضی و زمین خواری به صورت قاطع برخورد کرده و کوچک‌ترین اغماض نخواهند داشت.