شناسهٔ خبر: 157185 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۸۰۰ راهدار در جاده‌های برفی خراسان رضوی فعال هستند

برفروبی خراسان رضوی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: ۸۰۰ راهدار در قالب ۷۲ گروه عملیاتی در پی بارش برف و کولاک شدید در جاده‌های این استان در حال خدمت‌رسانی به هموطنان عزیز هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان‌رضوی، جعفر شهامت مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: اکیپ‌های راهداری با ۵۹۳ دستگاه ماشین آلات راهداری و با استقرار در ۷۴ راهدارخانه ثابت و سیار در محورهای اصلی و فرعی در حال انجام عملیات راهداری زمستانی و خدمت‌رسانی به مردم هستند.

وی بیان کرد: هم اکنون همه مسیرهای جاده‌های استان خراسان‌رضوی تحت تأثیر بارش باران و برف قرار دارد.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان‌رضوی ادامه‌داد: ۲۰ هزار و ۵۸۴ کیلومتر از جاده‌های استان، ۵۱ گردنه در مسیرهای بین شهری به طول ۵۴۵ کیلومتر و ۱۷۲ گردنه در مسیرهای روستایی به طول ۵۷۴ کیلومتر و همچنین ۱۳۶ مقطع کولاک و مه گیر به طول ۵۸۶ کیلومتر زیر نظر راهداران قرار دارند.

شهامت گفت: رانندگان حتماً مجهز به زنجیر چرخ و و سایل گرمایشی و ضروری در محورهای کوهستانی و دیگر مسیرها باشند، از طرفی رعایت سرعت مطمئنه از سوی رانندگان امری ضروری است و به‌جهت جلوگیری از لغزندگی رعایت دقت در رانندگی را داشته‌باشند.

به گفته وی، از هم‌وطنان تقاضا می‌شود، جز موارد ضروری اقدام به سفر نکنند.

بارش برف و باران از روز جمعه در خراسان‌رضوی آغاز شد و تا ظهر امروز (شنبه) ادامه دارد.