شناسهٔ خبر: 157199 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان بیش از ۴۵ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد

سیستان دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان گفت: در مجموع بیش از ۴۳ هزار و ۵۱۵ طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان با متوسط پیشرفت فیزیکی ۴۷ درصد در حال ساخت است که زمینه اشتغال ۴۵ هزار و ۸۵۰ نفر را فراهم کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، عطاء اله اکبری در سیزدهمین جلسه شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان در سال جاری با بیان اینکه ساختمان یک صنعت پیشران محسوب‌می‌شود، گفت: در مجموع بیش از ۴۳ هزار و ۵۱۵ طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان با متوسط پیشرفت فیزیکی ۴۷ درصد در حال ساخت است که زمینه اشتغال ۴۵ هزار و ۸۵۰ نفر را فراهم کرده است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: برنامه ابلاغی طرح نهضت ملی مسکن به استان، حدود ۱۴۲ هزار واحد مسکونی است که تاکنون از مجموع پروانه‌های صادر شده برای بیش از ۴۳ هزار واحد ۴۰ هزار و ۷۸۵ واحد در مرحله فونداسیون، ۲۶ هزار و ۱۱۴ و حد در اسکلت و سقف،۱۹ هزار و ۹۱۴ واحد در مرحله سفت کاری و ۱۷ هزار و ۱۳۷ واحد در مرحله نازک کاری قرار دارد.

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه با بیان اینکه ۲۶۱ هزار و ۶۵۲ نفر از شهروندان این استان برای خانه‌دار شدن در طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کردند، گفت: تاکنون از مجموع نام نویسی کنندگان صلاحیت ۴۹ هزار و ۹۰۴ نفر برای انجام فرآیند اداری ساخت خانه در قالب نهضت ملی مسکن تایید شده‌است.

وی تأکید کرد: عزم جدی استان بر تسریع در روند اجرای آماده سازی اراضی و تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن به مردم استان است.

اکبری گفت: طرح نهضت ملی مسکن به‌عنوان بزرگ‌ترین، فراگیرترین و امید آفرین‌ترین پروژه دولت، به‌صورت مستقیم بر رشد تولید و اشتغال، مهار تورم و رضایتمندی مردم اثر می‌گذارد.

وی با بیان اینکه هزینه‌های پروانه ساخت، اداری و نظام مهندسی این پروژه مهم ملی در استان با تخفیفات اعمال شده‌است، اظهار کرد: تلاش داریم در کنار حفظ کیفیت و رعایت مقررات ملی ساختمان در هزینه‌ها صرفه‌جویی شود.

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان تأکید کرد: خط قرمز ما برای ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن رعایت مباحث فنی، مقررات ملی ساختمان است.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه افزود: تکمیل و بهره‌برداری از واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در امید آفرینی بین مردم و تحقق اهداف دولت سیزدهم یعنی اشتغالزایی نقش مستقیم ایفا می‌کند.

محمد کرمی طرح نهضت ملی مسکن را یکی از اولویت‌های مهم استان عنوان کرد و گفت: هیچ‌یک از دستگاه‌های اجرایی استان نباید در جهادی که برای توسعه ساخت مسکن آغاز شده‌است، کوتاهی کند.

استاندار سیستان و بلوچستان تأکید کرد: باید این‌قدر مسکن بسازیم و به بازار عرضه کنیم، که دیگر تقاضا نباشد، و با افزایش عرضه، شاهد کمتر شدن قیمت‌ها باشیم.

وی تصریح‌کرد: امروز تلاش در جهت ساخت مسکن برای مردمی که محروم و نیازمند هستند، یک کار جهادی است.

کرمی پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن ملی را گامی مهم برای دسترسی مردم به خانه ارزان دانست و بر ضرورت شتاب در پیشبرد پروژه‌ها با رعایت حفظ کیفیت کار تأکید کرد.