شناسهٔ خبر: 157205 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

️سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه خبر داد؛

۶۵۰۰ کیلومترباند برف‌روبی در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه/ بازگشایی ۶۳ محور روستایی

کهریزی مدیرکل راهداری کرمانشاه سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از انجام بالغ بر ۶۵۰۰ کیلومترباند عملیات برف‌روبی در محورهای استان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: ۶۳ محور روستایی بازگشایی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)، سید شهرام کهریزی، با اشاره به بارش شدید برف و کولاک در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه طی ۲۴ ساعته گذشته، اظهار کرد: در مجموع محورهای استان ۲۶ ساعت بارش برف و پنج ساعت کولاک داشتیم.

وی از برف‌روبی بیش از ۶۵۰۰ کیلومترباند از محورهای مواصلاتی استان خبر داد و عنوان کرد: از این میزان ۴۹۰۰ کیلومتر محورهای اصلی و شریانی و ۱۶۰۰ کیلومتر محورهای روستایی بوده است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ی استان کرمانشاه با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۶۳ محور روستایی که راه دسترسی به تعدادی از روستاها را فراهم می‌کرد بازگشایی شد، افزود: در حال حاضر هیچ محور مسدود نداریم.

کهریزی همچنین از وقوع ۱۰ مورد ریزش در محورهای استان نیز خبر داد که عملیات ریزش‌برداری و بازگشایی مسیر در کوتاه‌ترین زمان انجام شده‌است.

به گفته این مسئول، روز گذشته به ۶۷ خودرو گرفتار در برف نیز توسط نیروهای راهداری امدادرسانی شده‌است.

وی تعداد نیروهایی که در عملیات برف‌روبی ۲۴ ساعت گذشته در محورهای استان کرمانشاه حضور داشته‌اند را بالغ بر ۲۸۰ نفر اعلام‌کرد و ادامه‌داد: از ظرفیت بالغ بر ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین نیز استفاده و بیش از ۴۴۰۰ تن شن و نمک نیز برای تسهیل تردد در محورهای مواصلاتی مصرف شده‌است.

کهریزی در پایان افزود: کاربران جاده ای قبل از آغاز سفر با شماره گیری ۱۴۱ سامانه مرکز مدیریت راه‌ها از آخرین وضعیت راه‌های مطلع و سفرهای خود را برنامه ریزی کنند.