شناسهٔ خبر: 15722 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های استان همدان خبر داد :

۶۲ میلیون تردد طی ۸ ماهه نخست سال جاری در استان همدان/ ترافیک جاده‌ها به صورت آنلاین ثبت می‌شوند

نصرت الله حیدری مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های استان همدان از ثبت۶۲ میلیون تردد در شبکه راه‌های استان همدان طی ۸ ماهه سال جاری خبر داد و گفت: پوشش ترافیک جاده‌ای استان به صورت آنلاین ثبت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی همدان نصرت الله حیدری، مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های استان همدان به مناسب روز حمل و نقل در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه ۱۱ دوربین ثبت تخلف سرعت در محورهای استان همدان نصب شده است، گفت: طی ۸ ماهه امسال۱۵۴ هزار تخلف سرعت توسط دوربین‌ها به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه تمام راه های شریانی استان تحت پوشش دوربین های کنترل سرعت قرار گرفته است، افزود: برای اعمال قانون عکس و فیلم تخلفات رانندگی در اختیار پلیس راهور قرار گرفته است.

وی با اعلام برآورد ۴۰ دوربین ثبت تخلف سرعت در محورهای استان همدان، تصریح کرد: نصب دوربین‌های ثبت تخلف هوشمند بوده و با آخرین تکنولوژی روز است

حیدری خاطرنشان کرد: نصب هر دوربین پانصد میلیون تومان هزینه در بر دارد و علیرغم این مهم یکی از برنامه های حمل و نقل و پایانه ها مجهز کردن تمامی مسیرهای به دوربین ثبت تخلف در سال آینده است که برای تحقق این امر به ۳۰ تا ۴۰ دوربین نیاز است.

مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های استان همدان اظهار کرد: تمام شبکه راه‌های اصلی و فرعی استان به تردد شمار الکترونیکی مجهز شدند به طوری که ۶۲ میلیون تردد طی ۸ ماهه امسال در سطح شبکه راه‌های استان به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد: همچنین در ۸ ماهه امسال ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر با ناوگان عمومی برون‌شهری جابه جا شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل دو درصد افزایش داشته است.

وی ابراز داشت: در طی ۸ ماهه اخیر ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تن انواع کالا توسط ناوگان باری جابه جا شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اجرای موفقیت آمیز طرح بهینه سازی مصرف سوخت در کشور گفت: قاچاق و هدررفت سوخت در کشور باعث شد تا طرحی در جهت بهینه‌سازی مصرف سوخت در کشور راه‌اندازی شود که بر اساس پیمایش وسایط نقلیه به آنها سوخت تعلق گیرد.

حیدری عنوان کرد: با اجرای طرح پیمایش و بهینه سازی مصرف سوخت در دو  ماهه امسال ۳میلیون لیتر صرفه‌جویی شده و نیاز حمل و نقل به سوخت نسبت به قبل کمتر شده است.

مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های استان همدان از واگذاری ۲۶۰ دستگاه انواع وسیله نقلیه مسافربری در راه های روستائی خبر داد و اظهار داشت: از تعداد ۲۶۰ وسیله نقلیه، ۱۰۰ دستگاه ون  و ۱۶۰ وسیله نقلیه سواری سمند با ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه ۴ درصد است.

وی با بیان اینکه۱۲۰ مسیر روستایی شناسایی شده است، افزود: با شناسایی این مسیرهای پرتردد روستایی در این محورها سیستم حمل و نقل ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: در طی ۸ ماهه امسال به منظور ارتقای فرهنگ‌سازی حمل و نقل جاده‌ای به سه هزار و ۲۰۰ نفر از رانندگان آموزش ارائه شده است .

حیدری خاطرنشان کرد: ۲۰ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در استان همدان فعال است و ۱۴ مجتمع جدید هم در حال احداث و پیگیری روند اداری است.

وی اضافه کرد: طبق استانداردها باید هر ۳۰ تا ۵۰ کیلومتر یک مجتمع بین راهی وجود داشته باشد که با بهره‌برداری از مجتمع‌های در حال احداث به این آمار می رسیم.

مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های استان همدان اظهار داشت: در ایام اربعین یک هزار و ۲۵ ناوگان عمومی برای جابه جایی مسافران از استان همدان به مرز مهران اعزام شدند./

نظر شما