شناسهٔ خبر: 157236 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر پایانه مرزی بیله سوار خبر داد؛

افزایش ۲۲ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار

حمل کالا مدیر پایانه مرزی بیله سوار در ۱۰ ماهه گذشته از افزایش ۲۲ درصدی صادرات از مرز بیله سوار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، لطف اله بابایی مدیر پایانه مرزی بیله سوار در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار با بیان اینکه در مدت یاد شده ۴۶۵ هزار و ۵۷۱ تن کالا توسط ۲۱ هزار و ۵۹۸ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار صادر شده گفت: نسبت به‌مدت مشابه سال قبل که حدود ۳۸۳ هزار تن کالا صادر شده بود افزایش ۲۲ درصدی را شاهد هستیم.

وی عمده کالاهای صادر شده را انواع کاشی، فلفل، نمک، شیشه، سنگ‌های ساختمانی و سیب زمینی برشمرد.

مدیر پایانه مرزی بیله سوار با اشاره به اینکه در ۱۰ ماهه گذشته ۲۴ هزار و ۷۲۴ تن کالا توسط هزار و ۲۳۳ دستگاه کامیون وارد مرز بیله سوار شده تصریح‌کرد: ۸۵ درصد از این کالاها توسط کامیون‌های ایرانی،۸ درصد توسط کامیون آذری و ۷ درصد نیز توسط کامیون سایر ملیت‌ها وارد مرز بیله سوار شده‌است.

بابایی در این مدت ترانزیت ورودی ۳۳۶ هزار و ۵۲۵ تن کالا را از مرز بیله سوار یادآور شد و اظهار کرد: این میزان کالا توسط ۱۵ هزار و ۶۴۷ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار ترانزیت ورودی شده‌است.

وی در ۱۰ ماهه گذشته از ترانزیت خروجی ۵۱۳ هزار و ۸۲۰ تن کالا توسط ۲۳ هزار و ۴۷۲ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار خبر داد و خاطرنشان شد: از این مقدار ۲۸۰ هزار و ۵۲۱ تن کالا توسط ۱۲ هزار و ۷۲۷ دستگاه کامیون ایرانی، ۱۹۵ هزار و ۷۸۰ تن کالا توسط ۸ هزار و ۳۷۴ دستگاه کامیون آذری، ۳۰ هزار و ۶۵۶ تن کالا توسط ۲ هزار کامیون ترکیه و ۶ هزار و ۸۵۳ تن کالا نیز توسط ۳۲۷ دستگاه کامیون سایر ملیت‌ها از مرز بیله سوار ترانزیت خروجی شده‌است.

مدیر پایانه مرزی بیله سوار در ۱۰ ماهه گذشته به تردد ۱۰۹ هزار و ۵۱۹ دستگاه ناوگان اعم از پرو خالی در مرز بیله سوار اشاره کرد و ادامه‌داد: از این تعداد ۵۹ هزار و ۴۸۵ دستگاه وارد و بیش از ۵۰ هزار دستگاه نیز از مرز خارج شده‌است.