شناسهٔ خبر: 157247 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف آباد خبر داد؛

تمامی مشمولان قانون جوانی جمعیت شهر دهق، زمین رایگان دریافت کردند

مرتضی فولادی رییس اداره راه وشهرسازی شهرستان نجف اباد رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف آباد از واگذاری زمین رایگان به تمامی مشمولان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شهر دهق خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ مراسم قرعه کشی اختصاص زمین به متقاضیان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شهر دهق با حضور جمعی از مسئولین این شهرستان و متقاضیان حائز شرایط برگزار شد.  

مرتضی فولادی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف‌آباد در این باره اظهار کرد: با تلاش و پیگیری‌هایی که به عمل آمد زمین مورد نیاز برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در شهر دهق تأمین و همزمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، آیین قرعه کشی برای تخصیص زمین به واجدین شرایط در محل مصلی نماز جمعه برگزار شد.  

وی با بیان اینکه تعداد کل متقاضیان پالایش شده نهایی در این طرح برای شهر دهق تا روز ۱۲ بهمن سال جاری ۳۲ نفر بودند، افزود: بر این اساس در شهرک ولیعصر (عج) شهر دهق برای این متقاضیان به تعداد ۳۲ قطعه زمین اختصاص یافت.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف‌آباد خاطرنشان کرد: برای سایر متقاضیان آتی تمامی طرح‌های حمایتی مسکن شهر دهق، قطعه زمینی به مساحت ۵۱ هکتار در محدوده منفصل این شهر به‌صورت مسکونی تعیین کاربری شده و هیچ‌گونه محدودیتی در تأمین زمین برای متقاضیان وجود ندارد.  

وی گفت: مطابق با آیین نامه ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به خانواده‌هایی که فرزند سوم به بعدشان، پس از ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۰ (تاریخ تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) متولد شده باشند، در صورت واجد شرایط بودن زمین یا واحد مسکونی تعلق می‌گیرد.  

فولادی افزود: بر این اساس متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام در این طرح به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir مراجعه کنند.  

وی عنوان کرد: براساس بند ح تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ وزارت راه و شهرسازی موظف است به‌منظور حمایت از خانواده و تحقق جوانی جمعیت، یک قطعه زمین یا واحد مسکونی رایگان در قالب شرایط مندرج در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به خانوارهای دارای چهار فرزند و بیشتر زیر ۲۰ سال اختصاص دهد.